A A A K K K
для людей із порушенням зору
Семенівська громада
Житомирська область, Бердичівський район

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Семенівської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків на території Семенівської сільської ради»

Аналіз регуляторного впливу

проєкту рішення Семенівської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків на території Семенівської сільської ради»

 

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення сільської ради підготовлено на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1151).

Проєкт рішення Семенівської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків на території Семенівської сільської ради» розроблений відповідно до Податкового кодексу України з метою поповнення бюджету сільської ради для виконання заходів програм Семенівської сільської ради.

Регуляторний орган: Семенівська сільська рада

Розробник: відділ фінансів Семенівської сільської ради

Контакти: моб. тел. 097-771-82-31

1. Проблема, яку передбачається вирішити

Згідно п.12.3.3. ст. 12 Податкового кодексу України копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів (Бердичівське управління ГУ ДПС у Житомирській області), але не пізніше 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Згідно п.12.3.4 ст. 12 Податкового кодексу України, рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків на території Семенівської сільської ради»  повинно бути офіційно оприлюднене до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін. Відповідно до п.п.72.1.2.4 п.п.72.1.2 п.72.1 ст.72, постановою КМУ від 24.05.2017 р. №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» визначено типові форми рішень про встановлення ставок та пільг. Проблема має вплив на суб’єкти господарювання, громаду, місцеву владу. Проектом передбачається створення умов для надходження до бюджету коштів  від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та єдиного податку, забезпечення позитивного впливу на ринкове середовище та умови конкуренції на території Семенівської сільської ради.

Питання залучення 740,0 тис. грн до бюджету сільської ради від платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та 845,0 тис. грн єдиного податку пропонується вирішити шляхом ухвалення рішення сільської ради з урахуванням вимог чинного законодавства та в межах повноважень, делегованих органам місцевого самоврядування.

Станом на 01.01.2021 року на території Семенівської сільської ради обліковано 95 платник податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості, з них: 78 фізичні особи (з них 22 ФОП), 17 - юридичних осіб. Також на обліку стоїть 63 платників єдиного податку з них : 9 платників 1 групи, 27 платників 2 групи та 27 платників 3 групи. Згідно законодавства проект рішення має вплив виключно для платників єдиного податку 1 та 2 групи.

Надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2020 році склали – 823,5 тис. грн, в тому числі  фізичними особами – 246,6 тис. грн, 576,9 тис. грн - юридичними особами. Єдиного податку за 2020 рік сплачено до бюджету сільської ради 3498,7 тис. грн з них: 126,7 тис. грн надійшло від юридичних осіб, 1160,1 тис. грн – фізичних та 2211,9 тис. грн надійшло від сплати єдиного податку сільськогосподарськими товаровиробниками, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

У разі відсутності регулювання, не сплачуются податки. Недоотримання коштів бюджетом матиме негативний вплив на територіальну громаду, оскільки не забезпечується в повному обсязі фінансування бюджетної сфери, виплати заробітної плати працівникам, які фінансуються з бюджету сільської ради, соціально важливих місцевих програм: соціальних, екологічних, у сфері адміністративних послуг тощо.

Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок та єдиний податок є джерелами надходжень загального фонду бюджету, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню громади в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту.

https://rada.info/upload/users_files/04345463/3e2817b64d389780bff03976b04f1a74.doc

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь