Семенівська громада
Житомирська область, Бердичівський район

Проєкт рішення сесії №31 «Про затвердження Комплексної програми підтримки та розвитку обдарованих дітей та творчих вчителів Семенівської сільської ради Житомирської області «Обдарованість» на 2022 - 2023 роки»

Кількість переглядів: 85
Скликання: 8 скликання
Сесія: 13
Тип документу: Проєкт рішення сесії
Дата: 31.01.2022
Номер документу: 31
Назва документу: Про затвердження Комплексної програми підтримки та розвитку обдарованих дітей та творчих вчителів Семенівської сільської ради Житомирської області «Обдарованість» на 2022 - 2023 роки
Прикріплені файли:
  1. Файл 1 (0.11 МБ)

 

Україна

СЕМЕНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ  

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

П Р О Є К Т  Р І Ш Е Н Н Я

 

Тринадцята сесія                                                                 VIІΙ скликання

 

від   січня 2022 р.                                                                       № ____

 

Про затвердження Комплексної програми підтримки та розвитку обдарованих дітей та творчих вчителів Семенівської сільської ради Житомирської області «Обдарованість» на 2022 - 2023 роки

Відповідно до статей 25, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись Законом України «Про повну загальну середню освіту», Законом України «Про освіту», на виконання Указу Президента України від 30 вересня 2010 року №927/2010 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді», з метою вдосконалення системи виявлення і відбору обдарованої молоді та надання їй соціально-педагогічної підтримки, консолідування зусиль органів місцевого самоврядування, закладів освіти, установ та організацій у роботі з обдарованою молоддю, підвищення рівня професійної компетенції педагогічних працівників у визначенні методів, форм, засобів та технологій навчання і виховання обдарованої молоді, сільська рада:

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Комплексну програму підтримки та розвитку обдарованих дітей та творчих вчителів Семенівської сільської ради Житомирської області «Обдарованість» на 2022 - 2023 роки (далі - Програма), (додаток 1).

2. Затвердити Положення про виплату одноразової учнівської стипендії та одноразової виплати творчим педагогічним працівникам Семенівської сільської ради Житомирської області (додаток 2).

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань бюджету, комунальної власності та планування соціально-економічного розвитку.

 

Сільський голова                                                    Наталія СЕМЕНЮК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Додаток 1

                                                                                        до рішення сільської ради

                                                                                             від 31.01.2022 р. №

Комплексна програма підтримки та розвитку обдарованих дітей, талановитої молоді та творчих вчителів Семенівської сільської ради «Обдарованість» на 2022 - 2023 роки (далі – Програма)

 

с. Семенівка 2022 рік

Коротка характеристика Програми

1. Ініціатор розроблення Програми: Семенівська сільська рада Житомирської області

2. Розробник Програми: Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради

3. Відповідальний виконавець Програми: Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради

4. Термін реалізації: 2022-2023 роки

5. Орієнтовний загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми:

 Всього: 190,3 тис.грн.

у тому числі:

2022 рік - в межах асигнувань, передбачених у місцевому бюджеті

2023 рік - в межах асигнувань, передбачених у місцевому бюджеті

6. Орієнтовний обсяг коштів місцевого бюджету: 190,3 тис.грн.

7. Кошти інших джерел: інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

1. Пояснювальна записка

На сьогодні особливого значення набувають проблеми виявлення та підтримки обдарованої учнівської молоді, створення соціального середовища, сприятливого для виховання особистості з високим рівнем сформованості творчих здібностей, оскільки саме обдарована учнівська молодь у майбутньому формує імідж країни на міжнародній арені, її інноваційний людський капітал, відкриваючи свої досягнення світовій спільноті.

          З точки зору сучасної педагогіки учень розглядається як суб'єкт освіти і власного життя, що володіє унікальною індивідуальністю. Тому першочерговими завданнями освітнього процесу є створення умов для розвитку і усвідомлення ним суб'єктного досвіду, індивідуально-особистісних здібностей, властивостей, педагогічна підтримка дитячої індивідуальності. Для цього найголовнішою цінністю повинна стати індивідуалізація – підхід до дитини як до особистості, створення найбільш сприятливих умов для реалізації її інтелектуального та творчого потенціалу, оскільки від рівня підготовки майбутніх фахівців також залежить майбутнє громади. У зв'язку з цим завданням сучасної освіти є виявлення тих сфер життєдіяльності, в яких кожна дитина найбільш успішна, щоб на цій основі здійснювати її загальний розвиток. У останні роки стає все більш очевидним той факт, що основна школа не вирішує повністю цього завдання. Вона не може забезпечити дитину гарантією того, що рівень отриманої нею освіти достатній для подальшого навчання та успішної реалізації в різноманітних сферах діяльності своїх здібностей. Школа гарантує лише певний стандарт, який виявляється недостатнім в реальному житті. Це і змушує посилено шукати можливості вирішення проблеми, використовуючи весь арсенал системи додаткової освіти. Це і гурткова робота, і введення деяких спецкурсів, і організація допрофільної підготовки учнів, і розвиток дослідницької діяльності. При організації роботи з обдарованими дітьми в умовах масової загальної середньої школи мова йде про створення такого освітнього середовища, яке забезпечувало б можливість виявлення і розвитку творчої активності як обдарованих дітей та дітей з підвищеною готовністю до навчання, так і дітей з прихованими формами обдарованості. Запропонована програма зорієнтована на різні вікові рівні: дошкільний, молодший шкільний, підлітковий, старший шкільний. Впровадження Програми передбачає тісну співпрацю всіх учасників освітнього процесу: працівників закладів освіти, закладів позашкільної освіти, закладів дошкільної освіти, відділу освіти, молоді та спорту, органів місцевої влади, ін.

2.Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма

Програма розроблена на виконання Закону України «Про повну загальну середню освіту», Указу Президента України від 30 вересня 2010 року № 927/2010 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді». Програма передбачає комплекс організаційно-педагогічних і науково-методичних заходів, спрямованих на розвиток здібних, обдарованих і талановитих учнів. Успішне виконання передбачених Програмою завдань можливе при тісній співпраці сім'ї, громадськості та органів місцевого самоврядування.

3. Мета Програми

 - створення оптимальних умов для виявлення обдарованої молоді і надання їй підтримки в розвитку творчого потенціалу, самореалізації такої молоді, її постійного самовдосконалення;

- забезпечення умов для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, їх повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку;

- проведення науково-дослідної, інноваційної, експериментальної діяльності учнів та педагогів;

- заохочення талановитої учнівської молоді та творчої праці педагогів.

4. Очікувані результати виконання Програми

Виконання основних завдань і заходів Програми забезпечить:

- розвиток системи виявлення та відбору обдарованої молоді;

- оновлення змісту та створення особистісно-орієнтованої системи роботи з обдарованими дітьми та молоддю;

- впровадження сучасних педагогічних технологій навчання і виховання обдарованої молоді;

-забезпечення соціально-правових гарантій обдарованій молоді, створення системи її морального і матеріального заохочення;

- розширення банку даних «Обдарованість»;

 - взаємодія зусиль державних, громадських організацій, спрямованих на виховання особистості;

- стимулювати творчу працю педагогічних працівників.

5. Заходи Програми

№ з/п

Зміст

Терміни

Відповідальні

1

Забезпечити реалізацію системи раннього і поетапного виявлення обдарованих дітей у освітніх закладах та ведення банку даних «Обдарованість»

2022-2023 рр.

Керівники та практичні психологи ЗЗСО

2

Забезпечити участь учнів: олімпіади з базових предметів; - конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт МАН; - конкурси знавців рідної мови ім. Петра Яцика, Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді ім.Т.Шевченка тощо; - - конкурси природничо-математичного циклу: "Кенгуру", "Левеня", "Бебрас", «Соняшник», «Геліантус» та інші; - конкурси з англійської мови "Гринвіч", «Пазл»; - конкурси дитячої творчості; - конкурси-виставки учнівських робіт художнього мистецтва; - конкурси екологічної просвіти; - спортивні змагання.

2022-2023 рр.

 

Керівники  ЗЗСО

 

3

Сприяти участі учнів у районних, обласних, Всеукраїнських і Міжнародних конкурсах з різних галузей знань, у різноманітних просвітницьких конкурсах, виставках, олімпіадах різного рівня, які проводяться організаціями, фондами, редакціями періодичних видань, вищими навчальними закладами тощо.

2022-2023 рр.

 

Керівники  ЗЗСО

 

4

Проводити зустрічі школярів з письменниками, митцями, науковцями, видатними людьми.

2022-2023 рр.

 

Керівники  ЗЗСО

 

5

Залучати обдарованих дітей до участі у МАН.

2022-2023 рр.

 

Керівники  ЗЗСО

 

6

Розширити мережу гуртків у закладах освіти відповідно до запитів учнів

2022-2023 рр.

 

Відділ освіти, молоді та спорту

7

Висвітлювати в засобах масової інформації та на офіційних сайтах закладів освіти творчі здобутки учнівської молоді, її участь у конкурсах, олімпіадах, оглядах тощо.

2022-2023 рр.

 

Відділ освіти, молоді та спорту. Керівники ЗЗСО

8

Стимулювати працю педагогів, які підготували призерів III, IV етапів Всеукраїнських предметних олімпіад і ІІ, ІІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, а також спортивних змагань обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів . Нагороджувати учнів-переможців творчих конкурсів та інших змагань обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів.

2022-2023 рр.

 

Відділ освіти, молоді та спорту

9

Проводити науково-практичні і науково-методичні конференції, засідання за круглим столом, диспути, семінари з питань роботи з обдарованими дітьми.

2022-2023 рр.

Відділ освіти, молоді та спорту

 

10

Розробити рекомендації для батьків з виявлення і розвитку у дітей творчих здібностей

2022-2023 рр.

Керівники та практичні психологи ЗЗСО

 

11

Розробити рекомендації для вчителів з виявлення і розвитку у дітей творчих здібностей

2022-2023 рр.

Керівники та практичні психологи ЗЗСО

 

12

Використовувати мультимедійні засоби та інтерактивні технології для навчання обдарованих дітей

2022-2023 рр.

Керівники  ЗЗСО

13

Залучати вчителів до спеціальної підготовки до роботи з обдарованими дітьми через курси підвищення кваліфікації, семінари, тренінги тощо.

2022-2023 рр.

Відділ освіти, молоді та спорту

 

14

Сприяти залученню науковців до роботи з учителями, учнями, до наукового керівництва та консультування учнівських та учительських наукових робіт, проектів.

2022-2023 рр.

Відділ освіти, молоді та спорту, Керівники  ЗЗСО

 

15

Здійснювати моніторинг результативності роботи з обдарованими дітьми.


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь