Проєкт рішення сесії №24 «Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік »
Скликання: | 8 скликання 2023 року |
Сесія: | 29 |
Тип документу: | Проєкт рішення сесії |
Дата: | 15.12.2023 |
Номер документу: | 24 |
Назва документу: | Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік |
Прикріплені файли: |
|
Україна
СЕМЕНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
П Р О Є К Т Р І Ш Е Н Н Я
Двадцять дев’ята сесія VΙIΙ скликання
від 20 грудня 2023 р. №
Про затвердження Програми економічного
і соціального розвитку Семенівської сільської
ради на 2024 рік
З метою забезпечення комплексного соціально-економічного розвитку Семенівської сільської ради, підвищення ефективності використання економічного потенціалу та функціонування соціальної сфери, для покращення якості життя населення, заслухавши та обговоривши інформацію сільського голови Наталії Семенюк та відповідно до положень Конституції України, Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» та ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Програму економічного і соціального розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік, що додається.
2.Виконавчому комітету Семенівської сільської ради забезпечити організацію виконання Програми.
3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії сільської ради.
Сільський голова Наталія СЕМЕНЮК
ПРОГРАМА
ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Семенівської сільської ради
на 2024 рік
ЗМІСТ
Вступ ……………………………………………………………………..с. 4
І. Паспорт Програми…………………………………………………...с. 5
ІІ. Соціально-економічна характеристика Семенівської сільської ради………………………………………………………………………..…….с. 6
2.1. Загальна характеристика…………………………………………….с.6
2.2. Географічне розташування та природні ресурси…………….……с. 6
2.3. Економічний потенціал громади……………………………….…..с. 6
2.4. Інфраструктурне забезпечення……………………………………..с. 7 2.5. Заклади бюджетної сфери………………………………….………..с.8
ІІІ. Цілі та пріоритети розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік …………………………………………………………………………..…...с.9
3.1. Забезпечення стійкого розвитку економіки громади, зміцнення та розвиток малого та середнього підприємництва, залучення інвестицій……с.11
3.2. Розвиток земельних відносин та землевпорядкування територій………………………………………………………………….……..с.13
3.3. Впровадження заходів з енергозбереження……………………….с.13
3.4. Дорожньо-транспортний комплекс…………………...……….…...с.14
3.5. Благоустрій території, поліпшення стану довкілля та ліквідація забруднення навколишнього середовища Семенівської сільської ради…....с.15
3.6. Соціальний захист населення…………………….………..……….с.17
3.7. Освіта……………………………………………………………..….с.17
3.8. Охорона здоров’я………………………………………….…...…....с.19
3.9. Культура…………………………………………………………......с.20
3.10. Молодіжна і сімейна політика……………………………...…….с.21
3.11. Соціальна робота з сім’ями, дітьми та молоддю………….…….с.22
3.12. Захист прав та інтересів дітей…………………………..……..….с.23
3.13. Розвиток фізичної культури і спорту…………………...…….….с.23
ІV. Основні завдання та механізми реалізації Програми соціального і економічного розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік………………………………………………………………………………...с.24
V. Ризики та можливі перешкоди………………………………..……с.36
VI. Контроль за ходом реалізації Програми………………..………..с.38
ВСТУП
Програма економічного і соціального розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» згідно з типовою формою, рекомендованою розвитку громад та територій України.
Програму розроблено з урахуванням вимог Державної стратегії регіонального розвитку на 2021 - 2027 роки та основних положень Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2027 року.
У період воєнного стану, введеного Указом Президента України
від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні», розроблення
та затвердження програм економічного і соціального розвитку областей, районів, міст на наступний рік здійснювалося відповідно до положень чинного законодавства, зокрема законів України «Про державне прогнозування
та розроблення програм економічного і соціального розвитку України»
від 23.03.2000 №1602-ІІІ (зі змінами), «Про засади державної регіональної політики» (зі змінами, внесеними згідно із Законом №2389-IX від 09.07.2022), «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII (зі змінами), «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України»
від 15.03.2022 №2134-ІХ, відповідно постанови Кабінету Міністрів України
від 11.03.2022 №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» (щодо особливостей формування
та виконання місцевих бюджетів, затвердження/внесення змін до місцевих (цільових) програм).
Прогнозні розрахунки і заходи Програми розроблені на основі аналізу соціально-економічної ситуації за поточний період з урахуванням актуальних проблем розвитку громади, з метою визначення пріоритетних напрямів розвитку та шляхів досягнення динамічного, збалансованого економічного
і соціального розвитку Семенівської сільської територіальної громади у 2024 році.
Програма визначає цілі й пріоритети економічного і соціального
розвитку громади на 2024 рік, завдання та заходи щодо розвитку відповідних напрямів (сфер діяльності).
Фінансування передбачених Програмою заходів буде здійснюватися
за рахунок коштів державного, обласного бюджетів та бюджету Семенівської сільської територіальної громади, власних коштів підприємств та інвесторів, кредитних ресурсів, грантів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Враховуючи, що обмеженість бюджетних коштів не дозволяє в повній мірі вирішити ключові проблеми громади, Програма передбачає концентрацію ресурсів на реалізацію низки проектів, вкрай необхідних для громади.
У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни та доповнення до Програми затверджуються сесією Семенівської сільської ради.
РОЗДІЛ І.
Паспорт Програми
Ініціатор розроблення Програми економічного і соціального розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік |
Семенівська сільська рада |
Розробник Програми |
Відділ фінансів Семенівської сільської ради |
Співрозробники Програми |
Відділ бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, відділ організаційно-кадрової, правової роботи та з питань діловодства, відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради, Центр надання соціальних послуг Семенівської сільської ради, Центр культури і дозвілля Семенівської сільської ради, Служба у справах дітей, інші органи місцевого самоврядування, підприємства та установи |
Відповідальний виконавець Програми |
Виконавчий комітет Семенівської сільської ради |
Учасники Програми |
Відділ фінансів, відділ бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, відділ організаційно-кадрової, правової роботи та з питань діловодства, відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради, Центр надання соціальних послуг Семенівської сільської ради, Центр культури і дозвілля Семенівської сільської ради, Служба у справах дітей, інші органи місцевого самоврядування, підприємства та установи |
Термін реалізації Програми |
2024 рік |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Сільський бюджет громади, державний та обласний бюджети, інші кошти, не заборонені законодавством |
Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідних для реалізації Програми, тис. грн: |
57 435,649 |
в т. ч. – місцевий бюджет |
26 335,649 |
- інші джерела фінансування |
31 100,00 |
РОЗДІЛ ІІ.
Соціально-економічна характеристика Семенівської сільської ради
2.1. Загальна характеристика
Семенівська сільська територіальна громада утворена на початку січня 2017 року.
До складу громади входить 7 старостатів та центр громади – с. Семенівка.
До складу Семенівської сільської ради входить 14 населених пунктів – с. Хажин, с. Красівка, с. Дубівка, с. Великі Низгірці, с. Ново Олександрівка, с. Іванківці, с. Семенівка, с. Закутинці, с. Терехове, с. Малі Гадомці, с. Сингаївка, с. Кикишівка, с. Садки та с. Великі Гадомці.
Станом на 01.10.2023 року загальна кількість мешканців складає 5495 осіб, в т. ч. дітей до 17 років - 1086. Чисельність внутрішньо переміщених осіб, які проживають на території громади, 100 осіб.
2.2. Географічне розташування та природні ресурси
Територія Семенівської сільської територіальної громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції сільських рад, що об’єдналися. Площа громади складає 250,6 кв. км.
Семенівська сільська рада розташована на півночі України, займає південну частину Житомирської області, лежить на північному схилі Придніпровської височини. Територія Семенівської сільської ради розміщена на північ від екватора та на схід від нульового меридіану.
Клімат помірно-континентальний, ґрунти перехідні від підзолистих до чорноземних.
Вся територія сільської ради повністю розташована в природній зоні лісостепу. Рельєф території дозволяє проводити різноманітні сільськогосподарські роботи, будувати шляхи сполучення, промислові підприємства, житлові та інші об’єкти соціально-культурного призначення.
2.3. Економічний потенціал громади
На території громади зареєстровано та здійснюють діяльність 53 підприємства (юридичні особи) та 70 фізичних осіб-підприємців.
Найбільші функціонуючі промислові підприємства на території громади: ТОВ «Оператор ГТС», ТОВ «Інтерскаліт УА», ТОВ «А-Вікт», ПП «Брикетуючі технології», ТОВ «Українська каолінова компанія»:
- видобувна галузь представлена підприємством з іноземними інвестиціями ТОВ «Українська каолінова кампанія» (Німеччина) - підприємство займається видобуванням каоліну та його збагаченням;
- легка промисловість представлена підприємством з іноземними інвестиціями ТОВ «Інтерскаліт УА» (Литва та Швеція) – підприємство виготовляє текстильні вироби;
- підприємства, які виготовляють обладнання – ТОВ «А-Вікт» та ПП «Брикетуючі технології» - виробництво бетонозмішувачів та брикетуючих пресів відповідно.
Підприємства громади експортують текстильні вироби, сільськогосподарську продукцію, сільськогосподарську техніку.
Основна складова імпорту підприємств – тканина, сільськогосподарська техніка, опалювальні котли.
На території громади проводять сільськогосподарську діяльність 35 товаровиробників. Земельний банк громади становить 22 000 га.
У галузевій структурі сільського господарства рослинництво становить 99,5%, тваринництво – 0,5%.
Основні сільськогосподарські підприємства, які здійснюють діяльність у галузі тваринництва: ФГ «Чорноус», ПП «Украгролад».
Підприємства сільськогосподарської галузі вирощують пшеницю, сою, кукурудзу, соняшник, ячмінь, ріпак.
Торгівельні послуги надають 31 торгова точка, у тому числі 19 магазинів, 4 АЗС, 1 газова заправка та 7 закладів громадського харчування. Магазини є в усіх селах громади, окрім с. Нова Олександрівка, с. Малі Гадомці та с. Сингаївка, в яких здійснюється виїзна торгівля.
Повномасштабна війна російської федерації проти України у 2022 році спричинила негативні тенденції у розвитку промисловості, малих та середніх підприємців через низку дестабілізаційних факторів. Труднощі із логістикою, звуження можливості експорту та імпорту, падіння попиту на продукцію, скорочення замовлень через військові дії, несприятлива цінова кон’юнктура на зовнішніх ринках, наявність складнощів з постачанням сировини, висока собівартість виробництва, зростання цін на вантажні залізничні перевезення та високі ціни на енергоносії, значні курсові
коливання, брак кваліфікованих кадрів – всі ці фактори негативно впливають на можливість здійснення виробничої діяльності підприємствами-виробниками та сільськогосподарськими виробниками.
Однак, попри всі складнощі, бізнесом вживаються заходи з адаптації роботи в умовах воєнного часу.
Розвиток малого та середнього бізнесу є важливим чинником економічного зростання, зайнятості населення, створення робочих місць
і взагалі зміцнення економіки громади.
Враховуючи обмеження для підприємницької діяльності, які виникли
у зв’язку із запровадженням воєнного стану, а також розгортання інфляційних процесів, подорожчання паливно-мастильних матеріалів, підвищення
цін на енергоносії, імпортні матеріали та сировину, переважна більшість показників розвитку малого та середнього підприємництва у звітному році прогнозується на рівні попереднього року.
2.4. Інфраструктурне забезпечення
Транспортне сполучення забезпечується автомобільними дорогами загального користування державного та місцевого значення. Мінімальна відстань населених пунктів до адміністративного центру складе
За діючою маршрутною мережею пасажирського автомобільного транспорту здійснюється перевезення на приміській маршрутній мережі та на внутрішньо обласній маршрутній мережі.
Через села громади проходить автомобільна траса міжнародного значення Житомир – Могилів-Подільський.
На території громади газифіковано 12 населених пунктів.
Житлові приміщення отоплюються природнім газом та твердим паливом.
Телефонним зв’язком та інтернетом забезпечені всі населені пункти громади.
2.5. Заклади бюджетної сфери
Станом на 01.10.2023 року структура виконавчого органу Семенівської сільської ради становить 55 штатних одиниць (36 осіб фактично) та складається з наступних відділів: відділ бухгалтерського обліку та господарського забезпечення, відділ організаційно-кадрової, правової роботи та з питань діловодства, Відділ фінансів, Відділ освіти, молоді та спорту, Центр надання соціальних послуг, Центр культури та дозвілля, Служба у справах дітей та керівний склад виконавчого органу.
Центр культури і дозвілля Семенівської сільської ради об’єднує навколо себе клуби-філії та бібліотеки населених пунктів громади, а також музей ім. Джозефа Конрада в с. Терехове.
Центр надання соціальних послуг Семенівської сільської ради обслуговує людей похилого віку, одиноких, непрацездатних та людей з інвалідністю, станом на 01.10.2023 року 82 особи. Також, на обліку у сільській раді стоїть 15 сімей, в яких виховуються діти, що опинилися у складних життєвих обставинах.
У громаді налічується 2 ліцея з 3 філіями та 1 гімназія з 1 філією, 5 дитячих садочків та Центр позашкільної освіти. Кількість учнів становить 449 дітей та 108 дітей відвідують дитячі садочки. Кількість вчителів, вихователів, логопедів та технічного персоналу, адміністративного персоналу, які працюють у штаті Відділу освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради, становить 156 осіб.
Діяльність Відділу освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради забезпечує відділ бухгалтерського обліку та звітності.
Первинну медичну допомогу мешканцям Семенівської громади надає КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Семенівської сільської ради. Станом на 01.11.2023 року лікарями підписано 3853 декларації про вибір лікаря, які надають первинну допомогу населенню.
До складу КНП «ЦПМСД» Семенівської сільської ради входить 1 амбулаторія загальної практики сімейної медицини та 11 медичних пунктів. Діяльність КНП «ЦПМСД» Семенівської сільської ради забезпечує 22 працівники.
РОЗДІЛ ІІІ.
Цілі та пріоритети розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік
У Програмі визначено цілі та завдання соціально-економічної діяльності громади на 2024 рік, які спрямовані на всесторонній розвиток населених пунктів Семенівської сільської ради.
Програма розглядається як плановий документ найвищого рівня в громаді.
Основною метою Програми є забезпечення високих стандартів життя жителів Семенівської сільської ради, підвищення добробуту населення та розв'язання проблемних соціальних питань за рахунок забезпечення стійкого розвитку усіх галузей економіки громади, збільшення промислового і сільськогосподарського виробництва, пожвавлення підприємницької діяльності, стимулювання інвестиційно-інноваційної діяльності.
Програму розроблено на основі цільового підходу по напрямам з визначенням проблемних питань, напрямів діяльності їх вирішення та очікуваних результатів.
Реалізація Програми буде забезпечена шляхом формування та вжиття комплексної системи заходів, визначених з урахуванням оцінки поточної ситуації та загального рівня розвитку населених пунктів громади. Її реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів та передбачає об’єднання зусиль органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадських організацій, бізнесових кіл.
Основними проблемами соціально-економічного розвитку Семенівської громади є:
- ведення повномасштабних військових дій на території України з боку російської федерації, у зв’язку з цим відбувається просідання економіки у всіх галузях діяльності громади;
- дефіцит фінансових ресурсів, що не дозволяє розпочинати реалізацію значних інвестиційних проектів;
- безробіття та наявність тіньової зайнятості населення;
- зниження купівельної спроможності населення через низькі реальні доходи;
- погіршення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг, мостів та дорожньої інфраструктури;
- відсутність в населених пунктах сільської ради водопостачання та зношеність існуючих об’єктів систем водопостачання;
- незадовільна забезпеченість потреб населення в пасажирських перевезеннях, висока зношеність транспортних засобів для перевезення пасажирів;
- недостатнє матеріально-технічне забезпечення закладів охорони здоров’я, освіти, культури у сільській місцевості;
- відсутність паспортизованих сміттєзвалищ та проблема з захороненням твердих побутових відходів;
- відсутність загальної топографічної зйомки земель та містобудівної документації території Семенівської сільської ради;
- забрудненість берегів рік, ставків побутовими відходами.
Основні пріоритетні напрями економічного і соціального розвитку:
Забезпечення якісних структурних зрушень у реальному секторі економіки; реалізація заходів з модернізації та технологічного оновлення виробництва, підвищення якості та конкурентоспроможності продукції.
Активне сприяння розвитку підприємництва та зміцнення його позицій в економіці; подальша розбудова інфраструктури підтримки бізнесу; реалізація ефективної регуляторної політики.
Посилення інвестиційної привабливості територіальної громади шляхом створення сприятливого інвестиційного клімату та ефективних стимулів для інвесторів; залучення інвестиційного ресурсу в економіку громади, а також донорської допомоги.
Розвиток внутрішнього ринку; підтримка місцевих товаровиробників та створення необхідних умов для розвитку виробництва товарів масового споживання; задоволення споживчого попиту населення через розширення пропозиції товарів і послуг.
Підвищення рівня життя населення на основі зростання його доходів, збільшення рівня зайнятості, стабільності соціального захисту громадян.
Поліпшення умов життєдіяльності громадян на основі забезпечення широкого доступу населення до якісної освіти, охорони здоров’я, соціальних послуг.
Підтримка Збройних сил України та виконання заходів щодо обороноздатності країни на місцевому рівні.
Впровадження енергоощадних заходів на підприємствах, в бюджетній сфері, стимулювання населення до енергозбереження.
Покращення стану навколишнього природнього середовища, забезпечення екологічно збалансованого використання природних ресурсів.
На 2024 рік особлива увага у соціально-економічному розвитку громади буде приділена наступним цілям:
-
- досягнення економічної стабільності, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва;
- ефективне використання на території громади виробничих територій, приміщень, земельних ділянок з метою розвитку малого та середнього бізнесу;
- реалізація внутрішніх реформ, визначених курсом держави;
- залучення міжнародної технічної допомоги та ресурсів міжнародних фінансових організацій для реалізації проектів соціально-економічного розвитку;
- продовження оптимізації та удосконалення мережі освітніх закладів та закладів культури;
- покращення інфраструктури медичних закладів та поліпшення надання медичних послуг населенню;
- відновлення інфраструктури систем водозабезпечення та благоустрою;
- продовження реконструкції, капітального та поточного ремонтів об’єктів життєзабезпечення, відновлювання та підтримання в належному стані мережі сільських доріг;
- продовження розширення мереж вуличного освітлення на території населених пунктів сільської ради;
- впровадження заходів із енергозбереження;
- забезпечення вимушено переміщених осіб необхідними засобами для повноцінного життєзабезпечення;
- забезпечення виконання заходів щодо обороноздатності країни.
Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів сільського бюджету, субвенцій з державного бюджету, коштів підприємств та інвесторів, міжнародних та державних донорів. У процесі виконання Програма може уточнюватись. Зміни і доповнення до Програми затверджуються сесією Семенівської сільської ради за поданням сільського голови.
Звітування про виконання Програми здійснюється за підсумками року.
3.1. Забезпечення стійкого розвитку економіки громади, зміцнення та розвиток малого та середнього підприємництва, залучення інвестицій
Проблемні питання:
Суперечність та неповнота чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб’єктів підприємництва.
Недостатній рівень професійних знань і досвіду підприємців-початківців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах.
Недостатній рівень реального партнерства між бізнесом, органами місцевого самоврядування та виконавчої влади.
Невпорядкованість та складність одержання дозволів на започаткування та проведення підприємницької діяльності.
Труднощі з одержанням фінансування через високі відсоткові ставки на банківські кредити, відсутність необхідної застави та кредитної історії у суб’єктів малого підприємництва. Фактична недоступність довгострокового кредитування, що стримує розвиток підприємництва виробничої сфери.
Недостатньо оперативне розповсюдження серед підприємців інформації щодо змін у законодавстві України.
Недостатня розвиненість інфраструктури підтримки підприємництва.
Тіньова економіка та виплата заробітної плати “в конвертах”.
Складна процедура погодження документів по інвестиційних проектах, для реалізації яких надається державна підтримка.
Складний процес відведення та надання земельних ділянок інвесторам для здійснення господарської діяльності. Обтяжливий процес підключення енергопотужностей, необхідних для реалізації нових інвестиційних проектів.
Складна воєнно-політична ситуація у країні.
Основні напрями діяльності:
Суттєве зменшення адміністративних бар'єрів на шляху розвитку підприємництва.
Розширення можливостей інформаційного забезпечення підприємців. Постійне інформування підприємців щодо змін у законодавстві з ведення бізнесу.
Надання практичної допомоги суб’єктам підприємницької діяльності у підвищенні їх професійного рівня шляхом організації навчальних семінарів та тренінгів.
Подальший розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, підвищення якості та розширення спектра послуг.
Забезпечення реального партнерства між органами місцевого самоврядування та бізнесом шляхом налагодження дієвої співпраці з громадськими об’єднаннями та організаціями підприємців.
Сприяння скороченню нелегальної і тіньової зайнятості населення громади та легалізації трудових відносин
Сприяння налагодженню стабільної роботи діючих підприємств;
Забезпечення режиму максимального сприяння діяльності малого та середнього бізнесу, підвищення його ролі у соціально-економічному житті громади;
Недопущення обмежень на шляху розвитку підприємництва;
Зниження адміністративного тиску на малий та середній бізнес;
З метою формування сприятливого інвестиційного клімату, активізації інвестиційних процесів у громаді, найбільш широкого залучення вітчизняних та іноземних інвестиційних ресурсів в розвиток економіки, соціальної сфери, медицини, освіти та культури у 2024 році продовжиться робота щодо залучення позабюджетних коштів, зокрема, міжнародної технічної допомоги у соціально-економічний розвиток Семенівської сільської ради шляхом взяття активної участі у конкурсах на залучення грантів.
Очікувані результати:
Зросте кількість зареєстрованих підприємств малого і середнього бізнесу та фізичних осіб-підприємців.
Збільшення надходження до сільського бюджету.
Попередження фактів нелегального використання робочої сили.
Активне просування продукції підприємств громади на зовнішні ринки, а також пошук нових ринків збуту вітчизняних товарів.
Збільшення обсягу експорту і забезпечення позитивного сальдо торгівельного балансу.
Зростання позитивного інвестиційного іміджу територіальної громади.
Технічне і технологічне оновлення та зростання обсягів виробництва продукції, в тому числі експортоорієнтованої.
Підвищиться рівень культури торгівельного обслуговування населення громади.
Збільшиться кількість сучасних магазинів та об’єктів побутового обслуговування населення.
Створення умов для сталого розвитку громади.
3.2. Розвиток земельних відносин та землевпорядкування територій
Проблемні питання:
Недостатній рівень виділення коштів з державного та місцевих бюджетів для виконання робіт із землеустрою та охорони земель.
Не проведено інвентаризацію земель населених пунктів та земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.
Відсутня топографічна зйомка, містобудівна документація та план зонування території Семенівської сільської ради.
Використання значної частини земель сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з порушенням затверджених схем землеустрою, що не дозволяє забезпечити еколого-економічне дотримання сівозмін та впорядкування угідь.
Також, для часткового вирішення питання обліку земель громади не вистачає необхідних інноваційних засобів обліку та вимірювання.
Основні напрями діяльності:
Проведення інвентаризації земель.
Замовлення топографічної зйомки території населених пунктів Семенівської сільської ради та розроблення містобудівної документації, плану зонування.
Охорона земель.
Проведення вишукувальних робіт, розробка проектних документацій та рекультивація порушених земель.
Поліпшення сільськогосподарських та лісогосподарських угідь.
Забезпечення складання проектів та схем землеустрою територій, карти територіальної громади, підписання договорів.
Очікувані результати:
Покращення інвестиційної привабливості території Семенівської сільської ради.
Розв’язання проблеми нового будівництва на території Семенівської сільської ради.
Введення територій в межі населених пунктів дозволить юридично закріпити фактичні межі населених пунктів.
3.3. Впровадження заходів з енергозбереження
Проблемні питання:
Значні обсяги споживання та неефективне використання енергоресурсів бюджетними установами, обмеженість коштів на їх оплату в умовах постійного зростання цін на енергоносії.
Висока енергоємність вироблення продукції, робіт та послуг у галузях економіки.
Основні напрями діяльності:
Упровадження енергоефективних та енергозберігаючих заходів в установах бюджетної сфери, сприяння таким заходам у господарюючих суб’єктів.
Стимулювання населення на впровадження енергоефективних заходів у житлових будинках.
Утеплення приміщень, заміна вікон та проведення повної теплосанації.
Очікувані результати:
Економія енергоресурсів та бюджетних коштів, які необхідні для опалення комунальних закладів громади.
Реалізація енергоефективних заходів у житловій та громадській забудові.
Забезпечення комфортних умов для жителів населених пунктів Семенівської сільської ради, дітей, учнів та вчителів навчальних закладів, пацієнтів та працівників закладів охорони здоров’я, працівників громади.
3.4. Дорожньо-транспортний комплекс
Проблемні питання:
Стан автомобільних доріг постійно погіршується через хронічне недофінансування дорожнього господарства, внаслідок чого ремонтні роботи виконуються не в повному обсязі.
Частина доріг місцевого значення потребує проведення капітального ремонту. Проведення ямкового ремонту не вирішує проблему доріг, а носить лише сезонний характер. Відбувається поступове руйнування доріг.
Значна частина автобусів, що обслуговують пасажирів, не відповідають умовам комфортності, у тому числі для перевезення осіб з обмеженими можливостями.
Основні напрями діяльності:
Забезпечення експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення.
Виконання основних заходів в межах компетенції сільської ради з безпеки дорожнього руху (аварійний ремонт бар’єрного огородження, обслуговування та ремонт зовнішнього освітлення тощо).
Створення умов для розвитку рівної та добросовісної конкуренції у сфері послуг пасажирських автоперевезень, вимагати заміну непристосованого автотранспорту.
Встановлення камер вуличного відеоспостереження, що дасть можливість фіксувати події, що відбуваються на вулицях та дорогах населених пунктів громади.
Очікувані результати:
Утримання доріг загального користування місцевого значення в належному стані, забезпечення безпечних умов руху на автомобільних дорогах, зниження аварійності на дорогах за рахунок поліпшення умов руху, інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху. Створення комфортних умов для пасажироперевезень.
Поліпшення транспортного сполучення сільських населених пунктів.
Збереження життя та здоров’я жителів громади на вулицях та дорогах.
3.5. Благоустрій території, поліпшення стану довкілля та ліквідація забруднення навколишнього середовища
Проблемні питання:
Існують небажані стихійні сміттєзвалища, які необхідно ліквідовувати.
У громаді відсутній роздільний збір сміття та централізований вивіз сміття із населених пунктів сільської ради.
На території сільської ради розташовані кладовища, братські могили, пам’ятники, обеліски, які потребують постійного догляду, упорядкування та ремонту в зв’язку з фізичним зношенням.
Відсутня система водопостачання у населених пунктах Семенівської сільської ради в цілому та на окремих вулицях.
Також, на території Семенівської сільської ради функціонує вуличне освітлення вулиць. У системах освітлення використовуються сучасні електролампи, які досить часто виходять з ладу.
На даний час виникла необхідність в заміні ламп вуличного електроосвітлення, а також поточного ремонту системи вуличного освітлення в населених пунктах сільської ради.
Основні напрями діяльності:
Поточний ремонт та реконструкція мереж вуличного освітлення.
Підвищення експлуатаційних якостей мереж вуличного освітлення шляхом продовження встановлення енергозберігаючих світлодіодних світильників вуличного освітлення.
Проведення переоснащення мереж зовнішнього освітлення, а саме: заміна світильників та утилізація зношених світильників, заміна певних ділянок повітряних та кабельних ліній електромережі, встановлення приладів для автоматичного керування освітленням, створення ефективної системи обліку та регулювання споживання електроенергії для вуличного освітлення населеного пункту.
Догляд за зеленими насадженнями на території громади.
Утримання в належному стані місць відпочинку населення підвідомчих територій.
Ліквідація несанкціонованих звалищ.
Організація роздільного збору сміття у населених пунктах громади та налагодження централізованого вивозу сміття.
Утримання в належному стані кладовищ, пам’ятників, обелісків.
Будівництво, ремонт та облаштування огорож кладовищ.
Проведення робіт по відновленню, належному утриманню прилеглої території адміністративних будівель Семенівської сільської ради та упорядкування об’єктів благоустрою.
Будівництво та утримання малих форм, спортивного, дитячого майданчиків.
Оренда та придбання механічного обладнання – косарки для обкосу трав, автовишки, бензопил для видалення сухостою дерев.
Усунення пошкоджень елементів благоустрою (їх відновлення) до стану їх функціонального використання за призначенням, який відповідає вимогам державних стандартів, норм і правил.
Улаштування стендів (дошок) для розміщення об’яв, офіційної реклами.
Залучення до громадських робіт з благоустрою населених пунктів осіб з числа безробітних, які перебувають на обліку у центрі зайнятості.
Сільською радою утворено «цільовий фонд» та рішенням сільської ради затверджено Положення «Про цільовий фонд Семенівської сільської ради».
Кошти цільового фонду використовуються на:
- прибирання сільських кладовищ;
- заходи з ліквідації аварійних та надзвичайних ситуацій в селах Семенівської сільської ради;
- заходи щодо охорони навколишнього природного середовища, охорони водойми, озеленення населених пунктів Семенівської сільської ради (посадка дерев, кущів, квітів), видалення (знос, валка) аварійних, сухих, хворих та таких, що втратили декоративний вигляд дерев та кущів; догляд за озеленювальними та декоративними насадженнями (косіння газону, улаштування пристовбурних лунок, доставка води та полив, формована та санітарна обрізка дерев, кущів, інших насаджень, прополка, рихлення, стрижка живоплоту, всі операції з підготовки ґрунту для садіння рослин, корчування пнів та засипка ямок, очищування зелених зон від сміття, вантажні роботи та транспортування деревини, гілок та сміття після виконання робіт з озеленення, влаштування «корит» під нові квітники та газони тощо);
- проведення ремонту пам’ятників, споруд, що знаходяться в місцях загального користування;
- інші цілі не заборонені чинним законодавством України.
Очікувані результати:
Поліпшення санітарного стану навколишнього природного середовища сільської ради та створення кращих умов для життєдіяльності населення.
Зменшення шкідливого впливу побутових відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини.
Підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню, з питань благоустрою та санітарного очищення.
Зменшення до мінімального рівня витрат на електроенергію та витрат при наданні послуг зовнішнього освітлення.
Зниження кількості аварійних ситуацій на об’єктах зовнішнього освітлення.
3.6. Соціальний захист населення
Проблемні питання:
Зростання рівня бідності серед населення громади.
Погіршення якості і рівня життя населення громади.
Поширення масштабів безробіття.
Недостатня соціальна захищеність та підтримка зі сторони держави ветеранів війни та праці, інвалідів, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, учасників бойових дій та інших незахищених верств населення.
Недостатня забезпеченість безперешкодного доступу інвалідів до об'єктів соціальної інфраструктури.
Основні напрями діяльності:
Посилення соціального захисту вразливих верств населення.
Забезпечення додатковою соціальною підтримкою найбільш вразливих та незаможних верств населення шляхом поглиблення адресності при наданні державної соціальної допомоги, підвищення рівня фінансового забезпечення соціальних програм;
Посилення контролю за своєчасністю нарахування та виплатою усіх видів державних допомог, відшкодуванням витрат за надані пільги окремим категоріям громадян.
Очікувані результати:
Покращення соціального обслуговування інвалідів усіх груп та категорій, пенсіонерів, одиноких непрацездатних громадян, а також громадян постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС та вимушено переміщених осіб.
Забезпечення комплексного підходу до вирішення питання підтримки учасників антитерористичної операції, учасників бойових дій та їх родин.
3.7. Освіта
Проблемні питання:
Негативна демографічна ситуація. Зменшення кількості учнів в закладах освіти зумовлює збільшення вартості навчання 1 сільського учня.
Великі витрати на утримання закладів освіти та оплату за електроенергію та газ, що спричиняє необхідність впровадження енергозберігаючих технологій та повної термосанації закладів. Частина систем опалення потребує капітального ремонту.
Потребує оновлення матеріально-технічна база загальної середньої та дошкільної освіти.
Брак коштів на проведення основних видатків з сільського бюджету.
Досить розгалужена система навчальних закладів.
Основні напрями діяльності:
Забезпечення рівного доступу дітей Семенівської сільської ради до якісної освіти.
Проведення поетапного поточного ремонту у закладах освіти громади.
Забезпечення високих стандартів навчання шляхом придбання навчально-методичних матеріалів, приладів та сучасних засобів.
Забезпечення державних гарантій на якісну освіту, соціальний захист та підтримку дітей, які потребують особливої уваги, корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
Навчання дітей з особливими потребами, які проживають на території Семенівської сільської ради у інклюзивно-ресурсному центрі м. Бердичева, що дасть можливість здобувати даній категорії дітей повноцінну освіту.
Функціонування інклюзивно-ресурсного центру забезпечить впровадження нових методик, зокрема інклюзивно-ресурсних кімнат, аби максимально ефективно долучити до освіти дітей із особливими потребами в умовах Нової української школи.
Здійснення заходів щодо повного охоплення дошкільною освітою дітей відповідного віку, забезпечити стовідсоткове охоплення дошкільною освітою дітей 5-ти річного віку.
Забезпечення підвезення дітей, вихователів та вчителів до навчальних закладів громади.
Забезпечення безкоштовним харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають на інклюзивному навчанні та дітей батьків, які мають статус малозабезпечених відповідно до законодавства України.
Створення умов для особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних та фізичних особливостей.
Здійснення ефективного психолого-медико-педагогічного супроводу дітей, які потребують особливої уваги, підтримки та корекції фізичного та (або) розумового розвитку, спрямованих на компенсацію втрачених функцій, формування психологічних новоутворень.
Збільшення охоплення дітей науково-дослідною, експериментальною, науково-технічною та спортивно-технічною діяльністю.
Підвищення активності та показників участі громади в районних, обласних, Всеукраїнських та міжнародних масових заходах (конкурсах, змаганнях, олімпіадах, виставках, оглядах та ін.).
Забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами закладів загальної середньої та дошкільної освіти.
Належне медичне обслуговування учасників навчально-виховного процесу, здійснення постійного контролю щодо належної організації гарячого харчування учнів.
Забезпечення якісною питною водою дітей та учнів закладів освіти громади.
Обстеження технологічного обладнання їдалень закладів освіти, узагальнення та аналіз інформації про стан технологічного обладнання харчоблоків закладів освіти громади.
Оптимізація мережі закладів освіти, з урахуванням демографічних, економічних та соціальних потреб громади.
Очікувані результати:
Зростання якісних показників освіти.
Приведення мережі загальноосвітніх закладів у відповідність до потреб населення.
Створення рівних умов для здобуття якісної освіти усіма дітьми громади.
Зменшення енерговитратності освітніх закладів.
Забезпечення регулярного безоплатного перевезення учнів до місць навчання і додому.
3.8. Охорона здоров'я
Проблемні питання:
Критична демографічна ситуація, високі показники смертності осіб працездатного віку. Складна епідеміологічна ситуація щодо туберкульозу.
Низький рівень доходів населення, що відчутно впливає на якість харчування, та є наслідком в проблематичності дотримання здорового способу життя.
Погіршення стану здоров’я населення.
Недостатня матеріально-технічна база закладів охорони здоров’я, низька укомплектованість обладнанням медичних пунктів та АЗПСМ.
Основні напрями діяльності:
Пропаганда здорового способу життя.
Пріоритетний розвиток первинної медико-санітарної допомоги.
Підвищення авторитету та соціального статусу сімейного лікаря, сімейної медсестри.
Гігієнічне виховання сім´ї, орієнтація членів сім´ї на раннє звернення до лікаря при найменших змінах функцій організму.
Укріплення та оновлення матеріально-технічної бази амбулаторії сімейної медицини, медичних пунктів по потребі та можливостях забезпечити комп´ютерною технікою та спеціалізованими програмами.
Забезпечення належного фінансування потреб галузі охорони здоров’я.
Удосконалення кадрової роботи (курсова підготовка, атестація, участь в семінарах, конференціях).
Підвищення якості та збільшення обсягу медичних послуг, що надаються дітям.
Сприяння створенню середовища, безпечного для розвитку дитини, збереження її здоров’я та життя.
Здійснення заходів щодо запобігання дитячої інвалідності.
Сприяння формуванню позитивного ставлення населення до змін у галузі охорони здоров’я.
Очікувані результати:
Наближення лікарської допомоги до сільських жителів та збільшення питомої ваги послуг первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини.
Покращення стану матеріально-технічного забезпечення закладів охорони здоров’я Семенівської сільської ради.
Поліпшення якості лікування хворих на туберкульоз. Зниження рівня захворюваності та смертності населення від туберкульозу – на 1%, питомої ваги занедбаних випадків туберкульозу;
Збереження тенденції до зниження захворюваності на інфаркт міокарда, мозкові інсульти. Зменшення ускладнень цукрового діабету.
Підвищення рівня виявлення злоякісних новоутворень на ранніх стадіях.
3.9. Культура
Проблемні питання:
Недостатність коштів на проведення ремонтів приміщень, в яких розміщені заклади культури.
Низький рівень забезпечення опаленням сільських закладів культури громади.
Недостатнє поповнення фондів бібліотек новою літературою, періодичними виданнями, новими інформаційними технологіями.
Недостатнє забезпечення клубних закладів музичною апаратурою, сценічними костюмами, коштами на організацію виїздів на конкурси, фестивалі, інші обласні культурно-мистецькі заходи.
Незабезпеченість приміщень культури, Терехівського музею ім. Дж. Конрада комп'ютерною та мультимедійною технікою.
Відсутня зона відпочинку та організації дозвілля для відвідувачів музею ім. Дж. Конрада в с. Терехове.
Основні напрями діяльності:
Популяризація культурних надбань та духовних цінностей шляхом проведення культурно-мистецьких заходів та просвітницьких заходів.
Поліпшення стану матеріально-технічної бази закладів культури територіальної громади та музею ім. Дж. Конрада в с. Терехове.
Забезпечення участі творчих колективів, колективів художньої самодіяльності і окремих виконавців, працівників культури та жителів громади у проведенні фестивалів, конкурсів-оглядів, семінарів-тренінгів, науково-практичних конференціях, інших культурно-мистецьких, спортивних та історико-культурних заходів всеукраїнського, обласного, районного та місцевого значення.
Відзначення трудових колективів Семенівської сільської ради, а також жителів громади, з урахуванням їх внеску у соціально-економічний розвиток громади з нагоди державних, професійних свят, ювілейних дат, проведення культурно-мистецьких заходів, фестивалів, концертів та оглядів.
Замовлення друкованої та іншої продукції, яка презентує Семенівську сільську раду.
Нагородження призами, цінними подарунками, виплата грошової винагороди під час відзначення в громаді державних, професійних свят, пам'ятних подій та ювілейних дат, культурно-мистецьких заходів.
Проведення на належному рівні заходів з нагоди відзначення в громаді державних, професійних та релігійних свят, пам'ятних подій та ювілейних дат, культурно-мистецьких заходів, фестивалів, концертів та оглядів.
Очікувані результати:
Створення сприятливих умов для організації змістовного дозвілля та відпочинку жителів сіл, залучення підростаючого покоління та дорослих до участі в гуртках, підняття престижу села.
Популяризація об’єктів культурної спадщини громади.
Виховання дітей та молоді на українських народних обрядах, родинних символах, оберегах і традиціях.
Зростання відвідувачів та іноземних делегацій до музею ім. Дж. Конрада в с. Терехове.
Залучення працівників сільських бібліотек до соціальної роботи громади та проведення бібліотечними працівниками заходів з надання соціальних послуг.
Належна організація відзначення державних, релігійних та професійних свят, ювілейних та святкових дат, відзначення осіб, які зробили вагомий внесок у розвиток Семенівської сільської ради, проведення інших урочистих заходів сприятиме підвищенню патріотизму, національної свідомості, соціальної активності жителів громади, покращанню економічного стану та іміджу Семенівської сільської ради.
3.10. Молодіжна і сімейна політика
Проблемні питання:
Недосконалий механізм захисту інтересів, зростання благополуччя, безпеки дітей та молоді, а також поваги до їх думок і поглядів.
Пасивність молоді та низький рівень громадянської свідомості.
Попередження проявів насильства та жорстокого поводження з дітьми, запобігання торгівлі людьми, гендерної рівності.
Основні напрями діяльності:
Забезпечення оздоровлення дітей соціально незахищених категорій.
Запобігання порушення прав людини за статевою приналежністю (запобігання насильству у сім’ї, протидія торгівлі людьми).
Проведення роботи по формуванню правової культури, профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи з метою формування здорового способу життя, безпечної поведінки, правової освіти.
Забезпечення проведення культурно-масових заходів для дітей та молоді.
Формування громадянської свідомості через громадянську освіту молодих людей, формування у них навичок активної участі у житті громади, формування свідомості серед представників органів місцевого самоврядування щодо залучення молоді до процесу прийняття рішень на рівні громади.
Визначити роль молоді у розвитку місцевої демократії та формуванні громадянського суспільства.
Очікувані результати:
Збільшення виявлення та підвищення ефективності надання допомоги жертвам насильства в сім’ї та торгівлі людьми.
Зменшення кількості випадків вчинення насильства в сім’ях сільської ради.
Забезпечення оздоровленням та відпочинком дітей сільської ради.
Підтримка ініціатив молоді щодо участі її у громадському житті.
3.11. Соціальна робота з сім'ями, дітьми та молоддю
Проблемні питання:
Залишається значною кількість сімей та осіб, які потребують соціальної підтримки.
Актуальною залишається проблема раннього виявлення, оцінки потреб надання соціальних послуг, здійснення соціального супроводу сімей з дітьми, які опинились у складних життєвих обставинах.
Зберігається негативна тенденція поширення шкідливих звичок та інших соціально-небезпечних хвороб, а також збільшення їх проявів серед молоді.
Відсутність в громаді соціального гуртожитку для осіб та сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Основні напрями діяльності:
Зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя.
Раннє виявлення та облік сімей, які опинились у складних життєвих обставинах.
Підготовка до самостійного життя, соціальна адаптація, соціальний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Соціальна підтримка сімей, в яких під опікою/піклуванням виховуються діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування.
Забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин.
Здійснення соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями.
Здійснення соціально-профілактичної роботи щодо запобігання правопорушенням та соціально небезпечним хворобам у дитячому та молодіжному середовищі.
Очікувані результати:
Одержання населенням комплексу якісних соціальних послуг, у тому числі за місцем проживання.
Стабілізація кількості сімей, які перебувають у складних сімейних обставинах.
3.12. Захист прав та інтересів дітей
Проблемні питання:
Стабільно високою є кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинились в складних життєвих обставинах.
Існує тенденція до зростання кількості соціальних сиріт у громаді.
Необхідність розширення мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей.
Основні напрями діяльності:
Захист прав та інтересів дітей.
Запобігання дитячій бездоглядності.
Захист прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Профілактика правопорушень серед дітей.
Очікувані результати:
Налагодження чіткої системи роботи по захисту законних прав дітей.
Зменшення кількості дітей, які перебувають поза сімейним оточенням, створення умов для запобігання соціальному сирітству.
3.13. Розвиток фізичної культури і спорту
Проблемні питання:
Відсутній дитячо-юнацький спортивний заклад у громаді.
Неналежне забезпечення вихованців спортивним інвентарем.
Недостатній розвиток в громаді інфраструктури для занять масовим спортом та оздоровчою фізичною культурою.
Слабке здоров'я підростаючого покоління.
Основні напрями діяльності:
Створення умов для фізичного виховання і спорту в усіх навчальних закладах та місцях масового відпочинку населення.
Організація та проведення спортивних змагань серед підростаючого покоління громади.
Пропаганда здорового життя.
Очікувані результати:
Розширення мережі інфраструктури для занять спортом.
Покращення умов для підготовки та виступу спортсменів.
Збільшення кількості учасників та призерів в районних, обласних, всеукраїнських та міжнародних змаганнях.
РОЗДІЛ ІV.
Основні завдання та механізми реалізації Програми економічного і соціального розвитку Семенівської сільської ради на 2024 рік
Напрям 1 — “Розвиток економіки громади та залучення інвестицій”
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансуван-ня |
|||
Надання підприємствам допомоги у пошуку джерел фінансування інноваційної діяльності та просуванні інноваційної продукції на ринку |
Не потребує фінансування |
Підтримка розвитку бізнесу |
||
Розширення можливостей інформаційного забезпечення підприємців. Постійне інформування підприємців щодо змін у законодавстві з ведення бізнесу |
Не потребує фінансування |
Підтримка розвитку бізнесу |
||
Подальший розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, підвищення якості та розширення спектра послуг |
Не потребує фінансування |
Підтримка розвитку бізнесу, збільшення кількості підприємців |
||
Підготовка презентаційних матеріалів з питань інвестиційного потенціалу Семенівської сільської ради (буклети, стенди тощо) |
В межах фінансових можливостей |
Зростання економіки громади |
||
Розміщення інформаційно-презентаційних матеріалів про економічний потенціал сільської ради в засобах масової інформації |
В межах фінансових можливостей |
Збільшення кількості підприємців, створення нових робочих місць |
||
Сприяння участі товаровиробників у виставково-ярмарковій діяльності з метою підвищення конкурентоспроможності продукції, встановлення корисних ділових контактів |
Не потребує фінансування |
Підтримка розвитку бізнесу |
||
Організація зустрічей делегацій офіційних осіб, представників ділових кіл іноземних держав з підприємцями громади |
В межах фінансових можливостей |
Підтримка розвитку бізнесу |
||
Не створювати додаткові перешкоди для розвитку малого та середнього бізнесу |
Не потребує фінансування |
Підтримка розвитку бізнесу |
||
Підтримка розвитку підприємництва у громаді: надати, у разі необхідності, на конкурентних засадах земельні ділянки під об’єкти комерційного призначення, у разі необхідності змінити цільове призначення землі під комерційні об’єкти, на звернення суб’єктів підприємницької діяльності, надати їм дозволи на реконструкцію приміщень для використання під бізнес |
Не потребує фінансування |
Збільшення кількості підприємців, створення нових робочих місць |
||
Сприяння залученню зовнішніх інвестицій в малий та середній бізнес |
Не потребує фінансування |
Зростання економіки громади |
||
Домогтися реєстрації підприємств, що розташовані на території громади, за місцем фізичної адреси та cтимулювати діяльність підприємництва направлену на збільшення кількості робочих місць |
Не потребує фінансування |
Збільшення кількості підприємців, створення нових робочих місць |
||
Ефективне використання на території громади виробничих територій, приміщень, земельних ділянок з метою розвитку малого та середнього бізнесу |
Не потребує фінансування |
Збільшення кількості підприємців, створення нових робочих місць |
||
Участь у програмах міжнародної технічної допомоги, міжнародного співробітництва щодо залучення коштів для фінансування інвестиційних проектів |
Не потребує фінансування |
Поширення інформації про економічний потенціал громади серед потенційних інвесторів, залучення іноземних інвестицій |
||
Домогтися сплати податків підприємствами, що розташовані на території сільської ради, за місцем фактичного розташування
|
Не потребує фінансування |
Зростання економіки громади |
||
Проводити роз’яснювальної роботи серед роботодавців щодо недопустимості використання робочої сили з порушенням трудового законодавства |
Не потребує фінансування |
Зростання економіки громади |
||
Напрям 2 – «Освіта»
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
|||
Реконструкція Хажинського ліцею Семенівської сільської ради з будівництвом захисної споруди цивільного захисту – коригування проєкту та виконання будівельних робіт |
34650,649 |
6650,649 |
28000,00 |
Створення нового освітнього простору за стандартами Нової української школи. Забезпечення |
Придбання паливно-мастильних матеріалів для шкільних автобусів, оплата послуг техобслуговування та страхування автобусів, стоянка автобусів |
400,0 |
400,0 |
- |
Доставлення учнів, викладачів та персоналу до навчальних закладів |
Оплата витрат на енергоносії закладів освіти Семенівської сільської ради |
5000,0 |
5000,0 |
- |
Забезпечення електро-енергією та теплопостачан-ням заклади освіти |
Проведення поточних ремонтів ЗЗСО та ЗДО територіальної громади |
800,0 |
800,0 |
- |
Забезпечення приміщень шкіл та садочків до естетичного та безпечного стану, дрібний та частковий ремонт |
Придбання техніки, меблів, матеріалів, інвентарю для ЗЗСО та ЗДО територіальної громади |
500,0 |
500,0 |
- |
Поновлення матеріально-технічної бази в закладах освіти |
Харчування у ЗЗСО та ЗДО дітей пільгової категорії населення
|
1000,0 |
1000,0 |
- |
Забезпечення виконання законодавства України |
Організація ведення бухгалтерського обліку відділу освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради |
1300,0 |
1300,0 |
- |
Для виконання основних функцій |
Забезпечення працівників галузі освіти програмним забезпеченням та їх супроводом |
25,0 |
25,0 |
- |
Для покращення роботи працівників відділу |
Забезпечення канцтоварами та господарськими товарами, будівельними матеріалами |
50,0 |
50,0 |
- |
Для виконання основних функцій |
Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами |
100,0 |
- |
100,0 |
Забезпечення виконання законодавства України |
Оплата комунальних послуг за орендоване приміщення по Відділу освіти, молоді і спорту |
50,0 |
50,0 |
- |
Для виконання основних функцій |
Утримання КЗ «Центр позашкільної освіти» Семенівської сільської ради Бердичівського району |
200,0 |
200,0 |
- |
Підвищення якості та доступності позашкільної освіти для дітей громади |
Всього: |
44075,649 |
15975,649 |
28100,00 |
|
Напрям 3 – «Забезпечення повноцінної роботи апарату громади»
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
||||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
|||||
Придбання паливно-мастильних матеріалів, запчастин та послуг по обслуговуванню та ремонту автомобіля Семенівської сільської ради |
650,0 |
650,0 |
- |
Забезпечення обслуговування автомобіля для оперативного виконання покладених функцій |
||
Оплата електроенергії у адміністративних приміщеннях |
2000,0 |
2000,0 |
- |
Для забезпечення основних функцій діяльності |
||
Придбання комп’ютерної техніки, принтерів та комплектуючих, їх обслуговування |
200,0 |
200,0 |
- |
Для створення сприятливих умов роботи |
||
Забезпечення працівників апарату програмними забезпеченням та їх супроводом |
150,0 |
150,0 |
- |
Для покращення умов роботи |
||
Придбання канцелярських товарів, господарських товарів, стендів, банерів та іншого обладнання |
400,0 |
300,0 |
- |
Для забезпечення основних функцій діяльності |
||
Оплата інших послуг (оплата консультаційних послуг, оплата послуг зв’язку, оплата послуг за утримання орендованого приміщення тощо) |
500,0 |
500,0 |
- |
Для забезпечення основних функцій діяльності |
||
Придбання меблів та інших товарів, матеріалів, підписка періодичних видань |
200,0 |
200,0 |
- |
Для забезпечення організації повноцінної роботи |
||
Забезпечення Відділу фінансів програмними забезпеченням та їх супроводом |
20,0 |
20,0 |
- |
Для автоматизації робочого процесу та виконання своїх основних функцій |
||
Проведення заходів по підвищенню кваліфікації працівників ОМС та депутатів сільської ради |
50,0 |
50,0 |
- |
Для забезпечення підвищення кваліфікації |
||
Сплата членських внесків до асоціації органів місцевого самоврядування
|
30,0 |
30,0 |
- |
Розвиток місцевого самоврядування, захист прав та законних інтересів територіальної громади, надання високоякісних громадських послуг, розвиток національних та культурних традицій, підготовки кадрів |
||
Інша діяльність у сфері державного управління (КП «Трудовий архів» на оплату праці) |
60,0 |
60,0 |
- |
Забезпечення виконання функцій державного управління, які не реалізуються сільською радою |
||
Проведення ремонту частини приміщення комунальної власності під Центр надання адміністративних послуг |
3000,0 |
- |
3000,0 |
Для забезпечення організації надання адміністратив-них послуг жителям |
||
Всього: |
7160,0 |
4160,0 |
3000,0 |
|
||
Напрям 4 – «Розвиток земельних відносин та землевпорядкування територій»
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
|||
Виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, на яких розміщуються об’єкти комунальної власності Семенівської сільської ради |
150,0 |
150,0 |
- |
Впорядкування документації та будівництво нових об’єктів комунальної власності сільської ради
|
Проведення робіт по топографічній зйомці населених пунктів Семенівської сільської ради |
В межах фінансових можливостей |
Впорядкування території Семенівської сільської ради та формування ринку землі
|
||
Проведення інвентаризації земельних ділянок під приміщеннями, які перебувають у комунальній власності Семенівської сільської ради |
В межах фінансових можливостей |
Впорядкування документації на приміщення комунальної власності |
||
Замовлення експертної оцінки земель комунальної власності Семенівської сільської ради |
В разі потреби |
Впорядкування території Семенівської сільської ради та формування ринку землі |
||
Виготовлення містобудівної документації по населених пунктах Семенівської сільської ради |
В межах фінансових можливостей |
Будівництво та реконструкція необхідних об’єктів інфраструктури для мешканців громади |
||
Всього: |
150,0 |
150,0 |
- |
|
Напрям 5 — “Заходи з енергозбереження”
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
|||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
||||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
||||
Виготовлення проектно-кошторисної документації на об´єкти комунальної власності з метою забезпечення енергоефективності |
В разі потреби |
Забезпечення енергоефектив-ності закладів комунальної власності |
|||
Всього: |
- |
- |
- |
|
|
Напрям 6 – «Дорожньо-транспортний комплекс»
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
|||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
||||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
||||
Послуги спеціалізованої дорожньої техніки для утримання доріг населених пунктів громади |
250,0 |
250,0 |
- |
Покращення інфраструктури та створення безпечних умов для населення |
|
Проведення поточного ремонту та грейдерування доріг |
2000,0 |
2000,0 |
- |
Покращення інфраструктури та створення безпечних умов для населення |
|
Виготовлення проектно-кошторисної документації на інші капітальні ремонти доріг місцевого значення з метою покращення стану доріг |
В межах фінансових можливостей |
Покращення стану доріг та створення безпечних умов для населення |
|||
Всього: |
2250,0 |
2250,0 |
- |
|
|
Напрям 7 – «Благоустрій території та поліпшення стану довкілля»
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації Заходу |
||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
|||
Придбання фарби, цементу, інвентаря, лампочок, іншого обладнання тощо |
500,0 |
500,0
|
- |
Покращення інфраструктури та створення безпечних умов для населення |
Проведення робіт по облаштуванню благоустрою комунальних закладів Семенівської сільської ради |
В межах фінансових можливостей |
Покращення санітарного та естетичного стану території |
||
Розрахунки з організаціями за інші надані послуги по благоустрою території |
В межах фінансових можливостей
|
Покращення санітарного та естетичного стану території |
||
Оплата за електроенергію |
550,0 |
550,0 |
- |
Забезпечення електропоста-чання |
Реконструкція мережі водопостачання в населених пунктах громади |
В межах фінансових можливостей
|
Забезпечення водопостачан-ням жителів громади |
||
Всього: |
1050,0 |
1050,0 |
- |
|
Напрям 8 — “Соціальний захист населення”
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
|||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
||||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
||||
Забезпечити повноцінну та продуктивну роботу Центру надання соціальних послуг |
В межах коштів сільського бюджету |
Покращення умов життя соціально вразливих верств населення |
|||
Надання соціальної підтримки та |
Не потребує фінансування |
Покращення умов життя соціально вразливих верств населення |
|||
Залучення волонтерів та працівників громади до роботи у сфері надання соціальних послуг |
Не потребує фінансування |
Покращення умов життя соціально вразливих верств населення |
|||
Вивчення житлово-побутових умов проживання малозабезпечених верств населення з метою надання різних видів допомоги |
Не потребує фінансування |
Надання допомоги |
|||
Надання допомоги на високовартісне лікування мешканцям Семенівської сільської ради |
1200,0 |
1200,0 |
- |
Надання допомоги |
|
Надання матеріальної допомоги військовим на лікування, закупівлю спорядження та членам їх родин на встановлення пам’ятника |
1000,0 |
1000,0 |
- |
Надання допомоги |
|
Надання одноразової матеріальної допомоги учасникам антитерористичної операції, мешканцям Семенівської сільської ради |
50,0 |
50,0 |
- |
Надання допомоги |
|
Привітання (подарунки, вручення продуктових наборів та ін.) одиноких та одиноко проживаючих непрацездатних пенсіонерів, інвалідів |
20,0 |
20,0 |
- |
Привітання одиноких та одиноко проживаючих непрацездатних пенсіонерів та інвалідів |
|
Передача із сільського бюджету міжбюджетних трансфертів у вигляді іншої субвенції для відшкодування витрат на реабілітацію дітей з інвалідністю Семенівської громади |
50,0 |
50,0 |
- |
Покращення умов життя соціально вразливих верств населення |
|
Всього: |
2320,0 |
2320,0 |
- |
|
|
Напрям 9 — “Охорона здоров'я”
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
|||
Проведення інформаційної та роз'яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя |
Не потребує фінансування |
Покращення стану фізичного здоров'я населення |
||
Провести фізкультурно-оздоровчі |
Не потребує фінансування |
Покращення стану фізичного здоров'я населення |
||
Пропагувати проходження |
Не потребує фінансування |
Покращення стану фізичного здоров'я населення |
||
Проведення заходів по імунопрофілактиці та туберкулінодіагностиці |
В разі потреби |
Забезпечення доступності медичної допомоги для населення |
||
Передача із сільського бюджету міжбюджетних трансфертів у вигляді іншої субвенції іншим бюджетам на оплату за енергоносії та стимулюючих виплат для КНП «Центральна районна лікарня»; на закупівлю стоматологічних матеріалів, виробів медичного призначення для КНП «Стоматологічна поліклініка» |
В межах коштів сільського бюджету |
Підвищення якості надання медичних послуг |
||
Передача із сільського бюджету іншої субвенції Бердичівській міській раді на відшкодування безоплатно на пільгових умовах відпущених лікарських засобів жителям громади |
20,0 |
20,0 |
- |
Підвищення якості надання медичних послуг, забезпечення державних гарантій |
Всього: |
20,0 |
20,0 |
- |
|
Напрям 10 — “Культура”
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
|||
Забезпечити повноцінну та продуктивну роботу Центру культури і дозвілля |
В межах коштів сільського бюджету |
Організація дозвілля населення |
||
Організація святкування державних та релігійних свят, днів села (придбання подарунків, рамок, квітів, оформлення сцени) тощо – новорічно-різдвяні заходи для різних категорій населення (придбання подарунків, подяк, рамок, призів для конкурсів) |
150,0 |
150,0 |
- |
Організація дозвілля населення, національно-патріотичне виховання |
Проведення культурно-спортивних змагань – тенісні турніри, спортивні змагання, козацькі розваги (придбання спортивного інвентаря, подарунків, грамот, медалей тощо) |
100,0 |
100,0 |
- |
Організація дозвілля населення |
Проведення культурно-мистецьких заходів, фестивалів, конкурсів в сільських закладах культури |
20,0 |
20,0 |
- |
Організація дозвілля населення |
Підвищення кваліфікації працівників Центру культури і дозвілля |
5,0 |
5,0 |
- |
Застосування нових методів в роботі, розвиток нових навичок у працівників культури |
Забезпечення інтернетом заклади культури та ремонт оргтехніки, заправка картриджів для закладів культури |
40,0 |
40,0 |
- |
Забезпечення повноцінної роботи ЦКіД |
Придбання матеріалів, обладнання, інвентарю для закладів культури |
95,0 |
95,0 |
- |
Забезпечення повноцінної роботи ЦКіД |
Всього: |
410,0 |
410,0 |
- |
|
Напрям 11 — “Молодіжна і сімейна політика, соціальна робота з сім'ями, дітьми та молоддю, захист прав та інтересів дітей, розвиток фізичної культури і спорту”
тис. грн
Перелік заходів |
Обсяги та джерела фінансування |
Очікуваний результат від реалізації заходу |
||
Всього, тис. грн |
у тому числі |
|||
місцевий бюджет |
інші джерела фінансу-вання |
|||
Встановлення спортивного майданчику для фізичного виховання і масового спорту в усіх типах навчальних закладів та місцях масового відпочинку населення |
В межах фінансових можливостей |
Розвиток фізичної культури та спорту, покращення стану здоров'я |
||
Впровадження комплексу заходів, спрямованих на популяризацію серед молоді здорового способу життя |
Не потребує фінансування |
Зменшення захворюваності серед молоді |
||
Здійснення соціальної підтримки дітей, у першу чергу тих, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки |
Не потребує фінансування |
Захист прав та інтересів дітей |
||
Запровадження дієвого механізму протидії насильству в сім’ї та торгівлі людьми |
Не потребує фінансування |
Зменшення виявлених фактів насильства у сім'ї |
||
Проведення спортивних заходів та змагань серед молоді громади |
В межах фінансових можливостей |
Розвиток фізичної культури та спорту |
||
Всього: |
- |
- |
- |
|
Розділ V.
Ризики та можливі перешкоди
Можливі виклики та загрози сталому економічному зростанню, що можуть призвести до негативних наслідків в економіці громади:
Серед найбільших зовнішніх перешкод можна визначити:
- військові дії на території України;
- згортання інвестиційних процесів, посилення девальваційних очікувань національної валюти, відтоку депозитних коштів через втрату довіри населення до банківських установ;
- нестабільність кон’юнктури на світових ринках та зниження світових цін на продукцію основних статей вітчизняного експорту;
- високу експортну залежність української економіки, погіршення умов та уповільнення темпів зростання виробництва;
- несприятливі погодні умови, і як наслідок скорочення прогнозованих обсягів виробництва сільськогосподарської продукції та зменшення її надходження на переробні підприємства.
До внутрішніх чинників, які можуть призвести до перешкод у розвитку економіки слід віднести:
- втрати податкових надходжень через значну кількість збиткових підприємств та “нульовиків”, зростання податкового боргу, що призведе до незабезпечення фінансовими ресурсами надходжень до бюджету та скорочення фінансування окремих програм;
- падіння курсу національної валюти;
- зростання податкового боргу через недостатність обігових коштів у платників;
- отримання збитків від господарської діяльності бюджетоформуючими платниками, зменшення прибутковості підприємств;
- несприятлива цінова ситуація на ринку сільгосппродукції, паливно-мастильних матеріалів та інших матеріально-технічних ресурсів;
- низький рівень купівельної спроможності населення;
- обмеженість фінансових ресурсів (відсутність дешевих кредитів), недостатня державна підтримка аграрної галузі;
- низька інвестиційна привабливість та можливість розширення масштабів залучення іноземного капіталу;
- зменшення можливості інвестування галузей економіки за рахунок внутрішніх ресурсів;
- відсутність механізмів спрямування експортних прибутків на оновлення виробництва, низька продуктивність праці;
- виділення коштів субвенцій з бюджетів усіх рівнів наприкінці календарного року, що практично унеможливить повне їх використання в цьому році;
- низькі темпи впровадження енергоощадних технологій в енергетиці та низькі темпи зниження втрат в електромережах;
- непривабливість сільськогосподарських товаровиробників, як клієнтів комерційних банків, через залежність їх господарювання від природно - кліматичних умов, відсутність страхування ризиків, можливість неповернення кредитів;
- нерозвиненість інфраструктури експорту зерна, олійних культур та іншої продукції агропромислового комплексу;
- недосягнення запланованих темпів росту обсягів виробництва та реалізації продукції;
- розширення пільг у податковій сфері;
- зниження рівня розрахунків за спожиті енергоносії в зв’язку із підвищенням їх вартості та зниженням платоспроможності споживачів.
Розділ VI.
Контроль за ходом реалізації Програми
Сесія Семенівської сільської ради визначає першочерговість виконання заходів з урахуванням пріоритетних напрямків Програми і наявності фінансових та інших ресурсів.
Основні показники та окремі заходи Програми можуть коригуватися з урахуванням соціально-економічної ситуації в громаді та суспільстві з відповідним погодженням у встановленому порядку з Житомирською обласною радою, Міністерством розвитку громад та територій та іншими центральними органами виконавчої влади.
Механізм реалізації заходів та контроль за виконанням Програми передбачає:
· постійний моніторинг виконання основних показників та заходів;
· щоквартальний розгляд питання про хід виконання Програми на засіданнях виконавчого комітету Семенівської сільської ради, при потребі – на засіданнях сесії Семенівської сільської ради;
· підготовку розпорядчих документів Семенівської сільської ради з питань її виконання;
· відповідальність виконавців, що беруть участь у реалізації заходів. Координацію діяльності виконавців Програми здійснює відділ фінансів Семенівської сільської ради.
Семенівська сільська рада у межах своєї компетенції вирішуватиме питання місцевого самоврядування, виходячи з інтересів територіальної громади, та здійснюватиме функції і повноваження місцевого характеру на основі активної участі кожного члена виконкому, кожного депутата сільської ради.
Сільський голова Наталія СЕМЕНЮК