A A A K K K
для людей із порушенням зору
Семенівська громада
Житомирська область, Бердичівський район

Проєкт рішення виконавчого комітету №1 «Про роботу відділу фінансів»

Кількість переглядів: 4
Скликання: 8 скликання 2024 року
Сесія: 3
Тип документу: Проєкт рішення виконавчого комітету
Дата: 08.02.2024
Номер документу: 1
Назва документу: Про роботу відділу фінансів
Прикріплені файли:

Україна                                                                                                      СЕМЕНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

ПРОЄКТ Р І Ш Е Н Н Я

 

від         лютого 2024 р.                                                                         №

 

 

Про роботу відділу фінансів

       

                  

Заслухавши  та обговоривши звіт начальника відділу фінансів Семенівської сільської ради Олени Баценюк, керуючись Законом  України  «Про  місцеве самоврядування в Україні»,  виконавчий комітет сільської ради

 

ВИРІШИВ:

 

Затвердити звіт начальника відділу фінансів Семенівської сільської ради за 2023 рік (звіт додається).

 

 

 

 

 

Сільський голова                                              Наталія СЕМЕНЮК

 

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток                                                   до рішення                         виконкому сільської ради        від  2024 р. №  

ЗВІТ

про роботу відділу фінансів Семенівської сільської ради

за 2023 рік

 

Відповідно до Бюджетного кодексу України місцевий фінансовий
орган − установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції з складання прогнозів місцевих бюджетів, складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету.

У своїй діяльності відділ фінансів сільської ради керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, департаменту фінансів облдержадміністрації, рішеннями обласної та сільської рад, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та сільського голови, рішеннями виконкому сільської ради, а також Положенням про відділ фінансів та забезпечує їх виконання в межах компетенції.

В процесі вирішення пріоритетності виконання завдань, передбачених функціональними повноваженнями, робота відділу фінансів сільської ради ґрунтується на принципах законності, обґрунтованості, збалансованості, цільового використання бюджетних коштів та першочерговості фінансування соціально захищених статей видатків.

Завдання та функції відділу фінансів визначені окремими положеннями  Бюджетного кодексу України та положенням про відділ, результатами виконання яких протягом звітного періоду є:

проведення і координація роботи, пов'язаної iз формуванням постійного розпису  доходiв i видаткiв  бюджету;

виконання вимог бюджетного законодавства щодо першочерговості забезпечення коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями;

дотримання першочерговості фінансування захищених статей видатків;

відсутність кредиторської заборгованості;

забезпечення протягом бюджетного перiоду вiдповiдності розпису  бюджету затвердженим призначенням та фінансування видатків бюджету згідно із затвердженими кошторисами;

цільове і оперативне використання субвенцій з державного бюджету;

збалансованності бюджету.

Важливим показником роботи фінансового відділу є виконання бюджету Семенівської сільської територіальної громади.

    Так, протягом звітного року в умовах воєнного стану забезпечено виконання дохідної частини бюджету.

Відділ фінансів є окремою юридичною особою із самостійним веденням бухгалтерського обліку. В складі відділу 5 штатних одиниць, фактично 3 шт.од.

Складено звіт про роботу відділу фінансів за 2022 рік; відповідну інформацію надано до виконавчого комітету сільської ради.

Підготовлено пропозиції до плану роботи виконавчого комітету Семенівської сільської ради на 2024 рік (за формою згідно з додатком). Сформовано план роботи відділу фінансів на 2024 рік.

Проводились заняття з підвищення кваліфікації працівників. Окремі фахівці приймали участь у тренінгах, нарадах та семінарах, що стосуються роботи відділу фінансів.

Опрацьовувались законопроекти, законодавчі, нормативно-правові акти, оглядові листи тощо.

Щоденно проводяться оперативні наради у начальника відділу фінансів з приводу нагальних питань.

Протягом 2023 року робота здійснювалась згідно
з затвердженим по відділу фінансів сільської ради планом роботи.
Крім того, виконувались контрольні завдання департаменту фінансів ОДА,
в т.ч. узагальнювалась інформація виконавчих органів сільської ради відповідно до завдань Міністерства фінансів України, ГУ Державної фіскальної служби у Житомирській області,  рішення, розпорядження та доручення обласної ради і облдержадміністрації, сільського голови, сільської ради та її виконавчого комітету в межах компетенції відділу фінансів.

Відповідно до статті 78 Бюджетного кодексу України в процесі виконання  бюджету сільської територіальної громади за доходами та видатками щомісяця протягом звітного періоду здійснювався аналіз та моніторинг щодо: 

- стану виконання доходної та видаткової частин бюджету в розрізі дохідних та видаткових джерел;

- очікуваного виконання передбачених помісячним розписом власних доходів загального фонду бюджету за місяць та наростаючим підсумком з початку року у розрізі джерел доходів та порівняно з аналогічним періодом минулого року (щодня);

- стану розрахунків з бюджетом основними бюджетоутворюючими підприємствами-платниками по податку на доходи фізичних осіб, платі за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
та акцизному податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів; 

- стану надходжень до бюджету сільської територіальної громади коштів місцевих податків в розрізі платежів;

- споживання енергоносіїв бюджетними установами та інформування
з цього питання департамент фінансів облдержадміністрації;

- виконання видаткової частини бюджету сільської територіальної громади по кодах програмної та економічної класифікації видатків;

- динаміки видатків на оплату праці з нарахуваннями працівників бюджетної сфери;

- використання фонду заробітної плати та витрачання коштів на виплату заробітної плати бюджетних установ та соціальних виплат населенню;

- здійснення аналізу економічних показників видатків по галузях освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту населення, екологічного фонду та житлово-комунальної сфери;

- здійснення аналізу зареєстрованих фінансових зобов’язань  в Управлінні Державної казначейської служби України, підготовка розпоряджень на фінансування із загального та спеціального фондів бюджету громади, щоденного моніторингу залишків коштів на рахунках головних розпорядників коштів, підвідомчих установ та на рахунках бюджету сільської територіальної громади ;

- здійснення обліку змін бюджетних призначень, що вносяться до бюджету сільської територіальної громади та фінансування бюджетних установ;

- проведення аналізу стану кредиторської та дебіторської заборгованостей.

Опрацьовувались та готувались відповіді на  інформаційні запити, листи підприємств і установ з питань, що належать до компетенції відділу.

Готувались в межах повноважень зауваження по пропозиціях до змін до бюджету, які надходили на погодження від інших структурних підрозділів сільської ради.

Підготовлено розпорядження сільського голови від 04.01.2022 №2-о «Про затвердження заходів на 2022 рік щодо збільшення надходжень до сільського бюджету та економного і раціонального використання бюджетних коштів», яким визначено напрямки роботи структурних підрозділів сільської  ради та інших учасників бюджетного процесу по забезпеченню виконання дохідної частини бюджету, скороченню податкового боргу, підвищенню рівня платіжної дисципліни комунальних підприємств, економного та раціонального використання бюджетних коштів.

Відповідно до бюджетного законодавства, з метою інформування громадськості з питань складання, розгляду, затвердження, виконання місцевих бюджетів, підготовлено та проведено публічне представлення звіту про виконання бюджету Семенівської сільської територіальної громади за 2021 рік на сесії сільської ради.

Відповідно до своїх посадових інструкцій працівники відділу  вносили дані в електронну базу  зведених показників бюджету на 2023 рік, розробляли і узгоджувались бюджетні запити на 2023 рік, лімітні довідки, витяги з річного та помісячного розписів бюджетних асигнувань  та направлялись головним розпорядникам коштів.

Формували, друкували паспорти бюджетних програм  та зміни до них, звіти про виконання паспортів бюджетних програм  за 2023 рік, річний та помісячний розпис доходів, видатків загального та спеціального фонду бюджету, розпис фінансування,  кошториси, плани асигнувань загального та спеціального фондів, розподіли зведених показників кошторисів, планів асигнувань, плани використання бюджетних коштів, зведення показників спеціального фонду та змін до них , мережу розпорядників та одержувачів бюджетних коштів  та подавали до УДКСУ .

Проводили здачу звіту «Про виконання  бюджету Семенівської сільської територіальної громади за 2022 рік», проходили експертизу  рішення «Про  бюджет Семенівської сільської територіальної громади на 2023 рік», експертизу показників  бюджету Семенівської сільської територіальної громади на 2023 рік в Департаменті фінансів Житомирської ОДА.

Щоденно отримували файли  про зареєстровані фінансові зобов’язання у розрізі    розпорядників та одержувачів , аналізували дані фінансових зобов’язань по кожному розпоряднику   коштів (в розрізі кодів економічної класифікації видатків, цільового  призначення видатків),  формували розпорядження про виділення     коштів , розподіли виділених бюджетних асигнувань  та подавали до УДКСУ .

Відповідно до поданих листів головних розпорядників коштів, рішень сесій внесено змін до розпису бюджету сільської територіальної громади в кількості 263, а саме: за доходами - 16, за видатками - 170, за фінансуванням – 77.

Складено 508 розпоряджень на фінансування за загальним та спеціальним фондом з відповідних рахунків бюджету сільської територіальної громади.

 Підготовлено 4 договори з місцевими бюджетами різних рівнів про надання інших  субвенцій. 

Упродовж  року здійснювалась координація учасників бюджетного процесу по забезпеченню виконання дохідної і видаткової частин бюджету сільської територіальної громади, а саме: координувалась робота з головними розпорядниками бюджетних коштів, управлінням державної казначейської служби, ГУ ДПС у Житомирській області, підприємствами та установами громади в напрямку наповнення дохідної частини  бюджету.

Проведено опрацювання, аналіз і погодження паспортів бюджетних програм на 2023 рік, наданих головними розпорядниками коштів бюджету, у рамках програмно-цільового методу бюджетування та підготовка Розпоряджень сільського голови  «Про затвердження паспортів бюджетних програм», «Про внесення змін до паспортів бюджетних програм».

Розроблено і доведено до головних розпорядників бюджетних коштів Інструкцію з підготовки бюджетних запитів.

 

Щомісячно на адресу департаменту фінансів ОДА надавалася інформація стосовно виконання протокольних доручень, розпоряджень голови облдержадміністрацій, контрольних завдань ОДА.

  На виконання п.3 розпорядження голови облдержадміністрації
від 27.02.2023 року №82 «Про заходи щодо збільшення надходжень до місцевих бюджетів та  ефективного використання бюджетних коштів» підготовлено та надано
до ДФ ОДА інформацію про хід виконання Плану заходів у частині виконання бюджету громади на 2023 рік за доходами та видатками, за формою згідно з додатками 1,2.

Щомісячно здійснювався моніторинг та аналіз надходжень плати за землю і податку на доходи фізичних осіб, акцизному податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, складались аналітичні довідки.

    Підготовлено регуляторні акти – проекти рішень сільської ради. З метою проходження регуляторної процедури у відповідності до вимог та принципів законодавства про державну регуляторну політику, проекти рішень внесено до плану діяльності сільської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2023 рік, на офіційному сайті сільської ради оприлюднено повідомлення про зазначені проекти регуляторних актів, а також проекти рішень винесені на розгляд сесії сільської ради.

Погоджувались висновки ГУ ДПС у Житомирській області  за платежами, місцевого бюджету та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевим бюджетами та подання контролюючих органів щодо повернення коштів надміру сплачених до бюджету сільської територіальної громади.

Забезпечено проведення детального аналізу кредиторської та дебіторської заборгованості за даними органів казначейства. До департаменту фінансів обласної державної адміністрації щомісячно надавалися звіти про стан дебіторської та кредиторської заборгованості по бюджетних установах громади та по незабезпеченості заробітною платою.

Підготовлено та надано обласній раді пропозиції стосовно змін до чинного законодавства, спрямованих на удосконалення виконання місцевих бюджетів, інформації про проблемні питання виконання місцевих бюджетів.

     Проводилась робота по формуванню показників проекту бюджету по доходах і видатках на 2024 рік, на основі чинних норм Бюджетного та Податкового кодексів України; необхідні дані надавались до  департаменту фінансів облдержадміністрації для проведення розрахунків Міністерством фінансів України.   

З метою координації учасників бюджетного процесу та забезпечення своєчасного формування збалансованого проекту бюджету сільської територіальної громади на 2024 рік, відповідальності усіх учасників бюджетного процесу за формування зазначених показників підготовлено рішення виконавчого комітету від 22.09.2023 року №92  «Про організацію роботи щодо формування та виконання бюджету Семенівської сільської територіальної громади».

Опрацьовано пояснювальну записку Міністерства фінансів України до доопрацьованих показників Державного бюджету України на 2024 рік в частині формування місцевих бюджетів та міжбюджетних трансфертів, враховано її положення при формуванні прогнозу по доходах і видатках загального, спеціального фондів та бюджету розвитку на наступний рік.

Здійснювалась робота відповідно до статті 76 Бюджетного кодексу України з підготовки проекту рішення «Про бюджету Семенівської сільської територіальної громади на 2024 рік» та всіх необхідних матеріалів до нього.
Отримано, опрацьовано та використано при формуванні проекту бюджету на 2024 рік, дані учасників бюджетного процесу. За підсумками проведеної роботи підготовлено відповідне рішення на 2024 рік та, згідно з вимогами діючого законодавства, внесено для схвалення даного проекту рішення на розгляд виконавчого комітету сільської ради з послідуючим затвердженням на сесії сільської ради.

Наказом начальника відділу фінансів від 18.09.2023 року №42 «Про підготовку бюджетних запитів до проекту бюджету Семенівської сільської територіальної громади на 2024 рік» затверджена інструкція з підготовки бюджетних запитів на 2024 рік та доведена головним розпорядникам коштів. Наказом начальника відділу фінансів від 26.10.2023 року №52 «Про включення бюджетних запитів головних розпорядників коштів до проекту бюджету сільської територіальної громади на 2024 рік» включені бюджетні запити до проекту бюджету.

 

Опрацьовано бюджетні запити розпорядників бюджетних коштів
на 2024 рік у форматі програмно-цільового методу бюджетування  відповідно до інструкції з підготовки бюджетних запитів щодо потреби у коштах на утримання установ.
Зазначену інформацію узагальнено та враховано при формуванні видаткової частини бюджету громади.

Крім того, були проведені  засідання робочої групи щодо обговорення проекту бюджету на 2024 рік.

Вносились зміни до річного, помісячного розпису доходів та видатків бюджету сільської територіальної громади загального і спеціального фондів відповідно до бюджетного законодавства, складались довідки про уточнення показників та надавались управлінню державної казначейської служби.

Щоквартально опрацьовувався отриманий від управління державної казначейської служби звіт про виконання бюджету громади по доходах
та видатках. За наслідками надавались пропозиції до УДКСУ.

Вносились пропозиції та готувались особисті думки з питань оподаткування, надання пільг по земельному податку, зміни пропорцій розподілу орендної плати по договорах, укладених на комунальне майно,  тощо. 

Протягом звітного періоду проводилась певна робота щодо моніторингу надходжень до цільового фонду та зарахування належних бюджету податків і зборів.

Щомісячно на адресу департаменту фінансів ОДА надавалася інформація стосовно виконання протокольних доручень, розпоряджень голови облдержадміністрацій, контрольних завдань ОДА про надання пільг
по земельному податку, про виконання бюджету, про перерахування комунальними підприємствами обласної комунальної власності податку на прибуток, тощо.

Згідно з затвердженими бюджетними призначеннями здійснювалось фінансування видатків з бюджету громади, складались розпорядження
на фінансування та в установленому законодавством порядку подавались
до управління Державної казначейської служби.

Відповідно до щомісячного звіту управління державної казначейської служби України  щодо виконання доходної та видаткової частин бюджету громади здійснювався аналіз виконання бюджету за відповідний період, готувалися відповідні аналітичні матеріали.

Підготовлено матеріали для проведення засідання виконкому сільської ради та на сесію сільської ради (проекти рішення, доповідні записки).

Так, працівниками відділу фінансів в межах своєї компетенції,  було розроблено   119 проектів рішень сесій,  24 проект рішень виконавчих комітетів та 236 проектів розпоряджень сільського голови.

Відповідно до прийнятих рішень сільської ради про внесення змін до рішення «Про бюджет Семенівської сільської територіальної громади на 2023  рік» вносились зміни до автоматизованої програми ІАС «LOGIKA», готувались і надавались довідки про зміни помісячного розпису сільського бюджету до управління державної казначейської служби для виконання.

 

Складено, підготовлено та подано у встановлені строки бухгалтерські місячні та квартальні звіти до УДКСУ, ОДПІ та до інших державних соціальних фондів.

Двічі на місяць нараховується заробітна плата, здійснюється розрахунок відпусток, виплат по листам тимчасової непрацездатності працівникам відділу фінансів, витрат на відрядження.

Підготовлено платіжні доручення, реєстри юридичних та фінансових зобов’язань до УДКСУ на отримання заробітної плати та оплати послуг.

Складено меморіальні ордери з первинною обробкою документів для щомісячного ведення касових і фактичних видатків та прийнятих зобов’язань, внесені відповідні дані до Книги «Журнал-Головна». Відображено рух необоротних активів та запасів в обігових відомостях. Документально оформлено списання товарно-матеріальних цінностей.

Готувались накази з загальної діяльності установи.

 

 

Секретар  ради                                                           Олена ГОРТОВЛЮК

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь