Проєкт рішення сесії №20 «Про затвердження Програми розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки»
Скликання: | 8 скликання 2024 року |
Сесія: | 31 |
Тип документу: | Проєкт рішення сесії |
Дата: | 19.04.2024 |
Номер документу: | 20 |
Назва документу: | Про затвердження Програми розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки |
Прикріплені файли: |
|
Україна
СЕМЕНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
П Р О Є К Т Р І Ш Е Н Н Я
Дванадцята сесія VIІΙ скликання
від квітня 2024 р. № ____
Про затвердження Програми розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», рішення Семенівської сільської ради №849 від 5.12.2023 р. «Про створення робочої групи з розробки Програми розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки», протоколів засідань робочої групи № 1 від 25.01.2024 р., № 2 від 15.02.2024 р., № 3 від 20.02.2024 р., керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою створення умов для реалізації державної політики в галузі освіти, сільська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки (далі – Програма), що додається.
- Відповідальним за реалізацію Програми визначити Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради (Балюк Ю.В.).
- Відділу фінансів Семенівської сільської ради (Баценюк О.С.) при формуванні бюджету територіальної громади враховувати в межах можливості дохідної частини бюджету Семенівської територіальної громади потребу у видатках на здійснення заходів з реалізації Програми.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань бюджету, комунальної власності та планування соціально-економічного розвитку.
Сільський голова Наталія СЕМЕНЮК
Додаток
до рішення сільської ради
від _.04.2024 р. № ___
ПРОГРАМА
розвитку освіти
Семенівської територіальної громади
на 2024-2027 роки
Семенівка, 2024
І. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ СЕМЕНІВСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2024-2027 РОКИ
Назва Програми |
Програма розвитку освіти міської територіальної громади на 2024-2027 роки ( далі - Програма). |
Ініціатор розроблення програми |
Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради |
Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення програми |
Указ Президента України від 30.09.2010р. № 926 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», Указ Президента України від 30.09.2010р. № 927 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді», постанова Верховної Ради України від 09.01.2007р. № 536-V «Про стан і перспективи розвитку загальної середньої освіти в Україні» Закони України: «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», рішення Семенівської сільської ради №849 від 5.12.2023 р. «Про створення робочої групи з розробки Програми розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки» та інші нормативно-правові акти. |
Розробник Програми |
Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради |
Співрозробники Програми |
Заклади освіти Семенівської сільської ради |
Відповідальний Виконавець |
Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради |
Учасники Програми |
Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради, заклади освіти, ПЗО |
Термін реалізації Програми |
2024-2027 роки |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Бюджет Семенівської сільської територіальної громади та інші кошти, не заборонені чинним законодавством |
Перелік напрямів, які буде реалізовано в межах Програми |
створення нового освітнього простору
реконструкції закладів освіти
|
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми |
В межах фінансових можливостей |
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКИХ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
Державною стратегією регіонального розвитку України на період до 2027 року визначено основні завдання модернізації системи освіти і передбачено забезпечення доступності освітніх послуг. Дошкільна, загальна середня та позашкільна освіта є найважливішими ланками системи безперервної освіти.
Програма розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки (далі по тексту – Програма) орієнтована на розширення доступу громадян до якісної освіти в закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, які належать до комунальної власності територіальної громади. Програма розроблена на виконання державної освітньої політики та відповідно до запитів інтересів громади.
Реалізація завдань Програми буде здійснена в рамках поточного фінансування з державного і місцевих бюджетів, а також за рахунок залучених позабюджетних коштів.
Програма спрямована на розв’язання таких проблем у сфері освіти Семенівської територіальної громади:
- обмежене фінансування галузі освіти та демографічна криза, низька наповнюваність класів, груп, в умовах воєнного стану
- технічне переоснащення закладів освіти, зміцнення та оновлення їх матеріально- технічної бази, забезпечення сучасними засобами навчання;
- організація якісного інклюзивного навчання та освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її розвитку;
- утримання та облаштування укриттів;
- мережа закладів загальної середньої освіти потребує реорганізації та оптимізації з метою приведення її у відповідність до нового законодавства;
- існує потреба в зміні типів закладів освіти відповідно до чинного законодавства, переоформленні установчих документів;
- реалізація концепції «Нова українська школа» на другому та третьому рівнях повної загальної середньої освіти потребує створення сучасного освітнього середовища, яке передбачає оновлення, дидактичних матеріалів, комп’ютерного обладнання та відповідної професійної підготовки педагогічних кадрів;
- для реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти необхідним є створення для дітей сучасного розвивального середовища;
- значна частина дітей потребує підвезення;
- існує потреба в автотранспортних засобах для підвезення дітей;
- забезпечення в закладах освіти безпечного середовища, що сприяє збереженню здоров'я дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, – нагальна потреба сьогодення;
- низький рівень обізнаності учасників освітнього процесу у розпізнаванні ситуації булінгу (цькування) та вчасного і правильного реагування на його прояви в освітньому середовищі;
- у зв’язку з вимогами Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти зросла потреба в поточних та капітальних ремонтах, закупівлі відповідного обладнання;
- з метою створення комфортних і безпечних умов для учасників освітнього процесу необхідно й надалі спрямувати зусилля на проведення ремонтів приміщень, систем комунікацій, асфальтування територій;
- потребують осучаснення та модернізації ігрові та спортивні майданчики;
- дообладнання автоматичної системи протипожежного захисту та просочування дерев’яних конструкцій вогнетривкою сумішшю потребує значних капіталовкладень.
- у зв’язку з реформою шкільного харчування виникла потреба в модернізації харчоблоків закладів освіти, в підвищенні рівня дотримання принципів системи НАССР.
ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ
Метою Програми є переорієнтація освітнього процесу на прикладний зміст освіти, підвищення якості надання освітніх послуг жителям Семенівської територіальної громади, створення безпечних умов навчання і виховання усіх дітей, розвиток їх інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей.
ІV. ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Виходячи з мети підвищення конкурентоспроможності української освіти, інтеграції її в єдиний європейський освітній простір, визначеної мети Програми актуальними стають завдання:
- створення цілісної системи освіти територіальної громади;
- оптимізація та реорганізація мережі закладів освіти відповідно до чинного законодавства;
- ефективне здійснення інноваційної освітньої діяльності; впровадження компетентнісного та інклюзивного підходів до навчання;
- забезпечення профільного навчання та отримання освіти відповідно до Державних стандартів;
- забезпечення створення в закладах освіти середовища, що сприяє збереженню та зміцненню фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
- підвищення якості надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти;
- забезпечення безперервного професійного розвитку педагогічних працівників;
- модернізація системи матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів освіти відповідно до сучасного рівня розвитку;
- широке запровадження інформаційних технологій в освітній процес;
- посилення безпеки та захисту учасників освітнього процесу міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій;
- зміцнення матеріальної бази з пожежної безпеки закладів освіти;
V. ОБҐРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ ТА ЗАСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ
З метою реалізації пріоритетних завдань Програми, розв’язання існуючих проблем в освітній політиці територіальної громади передбачається:
У сфері фінансово-економічної діяльності:
- активізація діяльності щодо розширення можливостей залучення фінансових потоків;
- систематичний аналіз та контроль фінансових потоків, об’єктивного обґрунтування статей розходів, своєчасне коригування бюджетних призначень.
У сфері управління освітою:
- упровадження системи централізованого електронного документообігу;
- удосконалення системи оцінки діяльності закладів освіти, розвиток нових форм, механізмів моніторингу якості освіти.
У сфері дошкільної освіти:
- забезпечення обов’язкової дошкільної освіти дітей старшого дошкільного віку;
- забезпечення доступності дошкільної освіти для дітей з особливими потребами;
- реалізація Базового компонента дошкільної освіти;
- покращення системи харчування, забезпечення дітей дошкільного віку якісним і безпечним харчуванням;
- оптимізація та реорганізація мережі закладів дошкільної освіти територіальної громади;
- модернізація та зміцнення матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти.
У сфері загальної середньої освіти:
- розвиток мережі всіх типів закладів загальної середньої освіти;
- оптимізація та реорганізація мережі закладів загальної середньої освіти територіальної громади;
- забезпечення автономії закладів освіти;
- профілізація ІІІ рівня повної загальної середньої освіти.
У сфері корекційної освіти:
- максимальне розширення можливостей закладів освіти для реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної освіти;
- покращення умов інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
У сфері забезпечення здоров’я та соціального захисту учасників освітнього процесу:
- залучення школярів до активних занять фізичною культурою та спортом;
- створення в освітніх закладах умов, що сприяють збереженню та зміцненню здоров’я дітей та учнівської молоді засобами фізичної культури і спорту;
- протидія та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти.
- забезпечення проходження профілактичних медичних оглядів педагогічними працівниками;
- створення освітнього середовища, сприятливого для збереження здоров'я дитини.
У сфері позашкільної освіти:
- збільшення чисельності дітей, охоплених позашкільною освітою;
- розширення спектру діяльності та технічного оснащення гуртків дослідницького напрямку;
- удосконалення матеріально-технічної бази закладу позашкільної освіти.
У сфері кадрового забезпечення та професійного розвитку педагогічних працівників:
- розвиток кадрового потенціалу закладів та установ освіти;
- професійний розвиток педагогічних працівників;
- надання психологічної підтримки та допомоги педагогічним працівникам.
У сфері інформатизації системи освіти:
- інформатизація управління закладами освіти, освітнього процесу;
- забезпечення закладів освіти навчальними комп’ютерними комплексами та оновлення застарілої комп’ютерної техніки.
У сфері забезпечення пожежної безпеки та цивільного захисту учасників освітнього процесу:
- систематичний моніторинг стану забезпечення пожежної та техногенної безпеки в закладах освіти міської територіальної громади;
- удосконалення та урізноманітнення форм роботи з питань забезпечення пожежної та техногенної безпеки для учасників освітнього процесу;
- навчання працівників та здобувачів освіти Правилам пожежної безпеки;
- обладнання класів безпеки;
- приведення електрообладнання у відповідність з вимогами законодавчих та нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки;
- систематичне оновлення та технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння;
- приведення в робочий стан та здійснення обслуговування вентиляційних каналів;
- організація та проведення в закладах освіти системи виховних заходів з пожежної та техногенної безпеки, правил поведінки в надзвичайних ситуаціях;
- утримання та облаштування укриттів.
VІ. ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Напрямки Програми реалізуються впродовж 2024-2027 років.
VІІ. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ
Для досягнення мети та виконання завдань, визначених у Програмі, розроблено систему взаємопов'язаних завдань і заходів, спрямованих на розбудову якісної, ефективної та доступної для кожного системи освіти Семенівської територіальної громади.
Напрями діяльності Програми містять перелік конкретних заходів, спрямованих на виконання завдань Програми, з визначенням виконавців, строків виконання, джерел фінансування кожного із заходів та очікуваних результатів (додаток 1).
Найважливіші цільові індикатори і показники ефективності Програми
Індикатори |
Показники станом на 2023 р. |
Прогнозовані кількісні показники на 2027 р. |
Відсоток дітей,охоплених дошкільною освітою |
98 |
100 |
Відсоток дітей 5р,охоплених дошкільною освітою |
98 |
100 |
Кількість закладів дошкільної освіти |
5 |
4 |
Відсоток закладів дошкільної освіти до потреби |
0 |
100 |
Кількість учнів, охоплених профільним навчанням |
0 |
30 |
Відсоток учнів, охоплених профільним навчанням |
0 |
100 |
Кількість шкіл нового типу: |
|
|
Початкові школи |
3 |
3 |
Гімназії |
2 |
1 |
Ліцеї |
2 |
1 |
Кількість дітей, охоплених позашкільною освітою |
167 |
278 |
Відсоток дітей, охоплених позашкільною освітою |
30 |
50 |
Відсоток педагогів, які володіють комп’ютерами |
98 |
100 |
Відсоток педагогів, які застосовують інформаційно- комунікаційні технології на уроках |
95 |
100 |
Відсоток керівників закладів освіти, які застосовують інформаційно-комунікаційні технології в управлінській діяльності |
98 |
100 |
Забезпечення навчальними мультимедійними комп’ютерними комплексами закладів загальної середньої освіти територіальної громади |
20 |
30 |
Середня наповнюваність класів закладів загальної середньої освіти (осіб) |
9,7 |
11,0 |
Відсоток дітей з ООП дошкільного віку, які отримують корекційну допомогу
|
100 |
100 |
Відсоток дітей шкільного віку з ООП, які отримують корекційну допомогу |
100 |
100 |
Кількість закладів загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням |
2 |
2 |
Реалізація стратегічних завдань Програми здійснюватиметься за рахунок таких факторів:
- залучення позабюджетних коштів (меценатів, спонсорів, громадських українських та міжнародних фондів, інших юридичних і фізичних осіб);
- фінансування Програми здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених державними та місцевими бюджетами на освіту, централізованих заходів і субвенцій з державного бюджету на виконання державних програм в галузі освіти та інших джерел, не заборонених законодавством.
VІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Організація виконання Програми покладається на Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради.
Заклади освіти територіальної громади, що визначені відповідальними виконавцями Програми, розробляють заходи щодо її виконання та щороку до 15 грудня інформують Відділ освіти, молоді та спорту про хід її виконання.
Відділ освіти, молоді та спорту щороку до 25 грудня інформує Семенівську сільську раду про хід виконання Програми.
Внесення змін до Програми розвитку освіти Семенівської територіальної громади на 2024-2027 роки здійснюється рішенням сільської ради за поданням Відділу освіти, молоді та спорту Семенівської сільської ради.
ІХ. ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування програми здійснюється щорічно в межах затверджених бюджетних призначень.
Для уникнення проблем реалізації Програми передбачається щорічний моніторинг її функціонування, виявлення проблем, внесення коректив в окремі компоненти Програми й оперативне реагування на зміни в зовнішньому середовищі.