Проєкт рішення сесії №19 «Про затвердження Програми «Турбота» по поліпшенню соціального захисту громадян Семенівської сільської ради на 2025-2028 роки»
Скликання: | 8 скликання 2024 року |
Сесія: | 35 |
Тип документу: | Проєкт рішення сесії |
Дата: | 12.12.2024 |
Номер документу: | 19 |
Назва документу: | Про затвердження Програми «Турбота» по поліпшенню соціального захисту громадян Семенівської сільської ради на 2025-2028 роки |
Прикріплені файли: |
|
Україна
СЕМЕНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЄКТ Р І Ш Е Н Н Я
Тридцять п'ята сесія VІΙΙ скликання
від грудня 2024 року №
Про затвердження Програми «Турбота»
по поліпшенню соціального захисту
громадян Семенівської сільської ради
на 2025-2028 роки
З метою реалізації соціальної політики, посилення соціального захисту та надання матеріальної допомоги малозабезпеченим, непрацездатним, багатодітним і неповним сім’ям, громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, внутрішньо переміщеним особам та іншим громадянам, які внаслідок недостатнього матеріального забезпечення потребують соціальної підтримки або опинилися у складних життєвих обставинах, підтримка патронатних сімей враховуючи рекомендації постійних комісій сільської ради та керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська рада
В И Р І Ш И Л А :
1. Затвердити Програму «Турбота» по поліпшенню соціального захисту громадян Семенівської сільської ради на 2025-2028 роки (далі – Програма) з додатками (додається).
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення сесії сільської ради від 24.12.2020 року №80 Про затвердження Програми «Турбота» по поліпшенню соціального захисту громадян Семенівської сільської ради на 2021-2025 роки» з 01.01.2025 року.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань бюджету, комунальної власності та планування соціально-економічного розвитку.
Сільський голова Наталія СЕМЕНЮК
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії
Семенівської сільської ради
від
1. ПАСПОРТ
Програми «Програми «Турбота» по поліпшенню соціального захисту громадян Семенівської сільської ради на 2025-2028 роки»
1. Назва Програми:
«Турбота» по поліпшенню соціального захисту громадян Семенівської сільської ради на 2025-2028 роки»
2. Ініціатор розроблення програми Семенівська сільська рада
3. Підстава ”Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії”, ”Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, ”Про соціальні послуги”, ”Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей”
4. Розробник програми Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики та інші структурні підрозділи сільської ради
5. Співрозробники програми Відділ фінансів Семенівської сільської ради
6. Відповідальний виконавець програми Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики, Служба у справах дітей Семенівської сільської ради
7. Учасники програми Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики, Служба у справах дітей Семенівської сільської ради, старости
8. Терміни реалізації програми 2025-2028 роки
9. Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм )
Бюджет Семенівської сільської територіальної громади
10. Загальний (прогнозний) обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми В межах фінансових можливостей бюджету громади (конкретніше - в додатках до рішення про бюджет/або внесення змін до бюджету)
Примітка: загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми може коригуватися в залежності від кількості померлих осіб протягом року.
Основні джерела фінансування програми Реалізація програми здійснюватиметься за рахунок коштів бюджету Семенівської сільської територіальної громади.
I. Обґрунтування необхідності прийняття Програми
Одним із першочергових завдань органів виконавчої влади та місцевого самоврядування є розвиток системи соціального захисту населення, підвищення добробуту громадян. Конституцією України гарантовано соціальний захист та гідний рівень життя кожному громадянину України. Вжиті державою заходи щодо підвищення соціального захисту окремих категорій населення не забезпечують вирішення проблем соціального характеру у повному обсязі. Негативні наслідки економічних проблем відчувають у першу чергу незахищені верстви населення.
Соціальний захист незахищених верств населення передбачає ряд заходів, направлених на зниження рівня бідності та покращення життя, матеріальних умов малозабезпечених сімей, одиноких громадян похилого віку, інвалідів, ветеранів війни та праці, інших сімей, що опинилися в скрутному матеріальному становищі.
В Семенівській територіальній громаді мешкає значна кількість громадян, що потребують соціального захисту та підтримки зі сторони державних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Семенівська сільська рада нараховує понад 2500 громадян (особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники бойових дій, учасники війни, члени сімей загиблих, діти війни, жертви нацистських переслідувань, реабілітовані особи, багатодітні сім’ї, особи з інвалідністю, діти з інвалідністю, ветерани праці, пенсіонери за віком та інші), які отримують різні види соціальних виплат, пенсій, компенсацій.
Усі зазначені категорії громадян охоплені заходами соціального захисту відповідно до Законів України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», «Про соціальні послуги», «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей» та рішень Семенівської сільської ради.
Поряд з цим виникають додаткові потреби вжиття заходів соціальної підтримки та надання допомог для цілого ряду груп населення, характерною ознакою яких є малозабезпеченість, безробіття, немічність, подолання наслідків непогоди, стихійних лих та інші життєві негаразди.
Через значне погіршення матеріального стану і відповідно скорочення можливості забезпечити навіть елементарні життєві потреби останнім часом посилюється тенденція до збільшення звернень від громадян щодо отримання адресної грошової допомоги на лікування. Більшість таких звернень надходять від осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, одиноких громадян, осіб, що опинились у складних життєвих обставинах, як найбільш вразливої категорії населення, які найгостріше відчувають негативні наслідки погіршення економічної ситуації.
Крім того, для забезпечення виконання завдань державної політики у сфері охорони дитинства, діяльність органів виконавчої влади та місцевого самоврядування спрямовуються на захист прав, свобод та інтересів дітей, запобігання їх бездоглядності та безпритульності, соціальному сирітству, розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також запровадження послуги патронату над дитиною. Патронат над дитиною - це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин. Завдяки запровадженню патронату над дитиною вдається уникнути потрапляння дитини до закладів інтернатного типу. Ці діти в перспективі мають потенційну можливість отримати статус дітей позбавлених батьківського піклування. Патронат над дитиною дає безпеку, догляд, виховання та реабілітацію дитини в умовах сім’ї, підтримане спілкування з рідними; а в разі неможливості повернення до біологічної родини – пошук для дитини нової сім’ї. Це дає батькам можливість усунути складні життєві обставини, вирішити наявні проблеми, отримати професійний соціальний супровід, що загалом сприятиме підвищенню батьківського потенціалу та возз’єднанню родини.
Зазначені факти свідчать про необхідність продовження практики матеріальної підтримки найменш соціально захищених мешканців Семенівської сільської ради в рамках Програми „Турбота” щодо поліпшення соціального захисту громадян на 2025 – 2028 роки.
IІ. Визначення мети Програми
Мета Програми полягає в реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення, наданні матеріальної допомоги малозабезпеченим, непрацездатним, важко хворим громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, громадянам похилого віку, ветеранам війни та праці, особам з інвалідністю, у тому числі дітям з інвалідністю, внутрішньо переміщеним особам, іншим громадянам, які внаслідок недостатнього матеріального забезпечення потребують соціальної підтримки, фінансуванні інших заходів соціального захисту населення.
Метою Програми є: підвищення життєвого рівня малозабезпечених громадян, осіб з інвалідністю, самотніх пенсіонерів, осіб, які потрапили в тривалу екстремальну ситуацію (пожежа, руйнування житла, катастрофа, критичний стан здоров’я та інше), та інших пільгових категорій населення шляхом надання цільової допомоги, за рахунок коштів сільського бюджету та інших, залучених до цього коштів. Виконання Програми також дозволить допомогти новоствореним родинам патронатних вихователів на поліпшення та створення житлових умов для надання послуг з догляду, виховання й реабілітації дитини в своєму домі.
IІІ. Обґрунтування шляхів та засобів розв’язання проблем
Розв’язання проблем можливе шляхом:
- підвищення рівня соціального обслуговування, надання реабілітаційних послуг та запровадження інноваційних соціальних послуг;
- сприяння зайнятості та працевлаштування інвалідів та інших малозабезпечених верств населення;
- підтримки жителів громади.
IV. Категорії, які потребують соціального захисту
Право на соціальний захист у межах Програми мають малозабезпечені громадяни, особи з інвалідністю, пенсіонери, громадяни, які потрапили в тривалу екстремальну ситуацію, багатодітні і неповні сім’ї, громадяни похилого віку, ветерани війни, особи з інвалідністю, інші
громадяни, які внаслідок недостатнього матеріального забезпечення
потребують соціальної підтримки, та важко хворим громадянам на лікування та проведення оперативних втручань.
V. Строки виконання Програми
Строки виконання Програми – 2025-2028 роки.
Реалізацію Програми планується здійснити шляхом виконання заходів щодо соціального захисту та соціальної підтримки окремих категорій населення сіл Семенівської територіальної громади.
VI. Основні завдання, заходи та результативні показники Програми
Фінансування цільових заходів для найбільш вразливих груп малозабезпечених верств населення та інших категорій населення, що потребують соціального захисту включає :
• оплата лікування та проведення оперативних втручань;
• призначення та виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
• часткова або повна оплата робіт, пов’язаних з ліквідацією наслідків екстремальних ситуацій, нещасних випадків, пожежі, стихійного лиха;
• інші заходи.
Крім того, для реабілітації дітей з інвалідністю Семенівської громади спрямовувати кошти у вигляді іншої субвенції бюджету міста Бердичева для КУ «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю».
Виплати та організація допомоги проводиться відповідно до наступних додатків до даної Програми:
- Додаток №1 «Положення про надання адресної одноразової грошової допомоги мешканцям сіл Семенівської сільської ради (за зверненням)»
- Додаток №2 «Положення про надання одноразової адресної грошової допомоги громадянам, які потрапили в тривалу екстремальну ситуацію»
- Додаток №3 «Порядок призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі на території Семенівської сільської ради»
- Додаток №4 «Порядок виплати одноразової допомоги для новоствореної патронатної сімʼї на облаштування приміщення та придбання необхідних матеріалів».
VIІ. Фінансування видатків, звітність, відповідальність та контроль за використанням коштів сільського бюджету
Фінансування Програми проводиться відповідно до визначеної потреби головним розпорядником коштів.
Виконання заходів Програми відбуватиметься за рахунок коштів бюджету Семенівської сільської територіальної громади.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми В межах фінансових можливостей бюджету громади (конкретніше - в додатках до рішення про бюджет/або внесення змін до бюджету),
Фінансування видатків здійснюється відповідно до зареєстрованих юридичних та фінансових зобов’язань в органах Державної казначейської служби України.
Операції, пов’язані з використанням коштів сільського бюджету, здійснюються в установленому законодавством порядку.
Головним розпорядником коштів визначити Семенівську сільську раду.
Секретар сільської ради Олена ГОРТОВЛЮК
Додаток № 1 до Програми «Турбота»
по поліпшенню соціального
захисту громадян
Семенівської сільської ради
на 2025-2028 роки
Положення
про надання адресної одноразової грошової допомоги мешканцям сіл Семенівської сільської ради (за зверненням)
1. Загальні положення.
1.1. Адресна одноразова грошова допомога мешканцям територіальної громади надається в межах витрат, передбачених на ці цілі кошторисом.
1.2. Адресна одноразова грошова допомога надається громадянам – жителям територіальної громади (які мешкають та зареєстровані на території громади) рішенням сесії сільської ради або рішенням виконавчого комітету.
1.3. Підставою для розгляду питання щодо надання адресної допомоги є заява громадянами про надання йому (його сім’ї) грошової допомоги із зазначенням причини отримання допомоги.
1.4. Питання щодо надання адресної грошової допомоги розглядається при надходженні :
- заяви громадянами та рішення виконавчого комітету та/або сесії;
Питання щодо надання та розміру одноразової допомоги розглядається при наявності таких документів:
- витяг про зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
- копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті);
- копія паспорта громадянина України;
- витяг з реєстру територіальної громади;
- копія свідоцтва про шлюб (при потребі);
– виписка/заключення від лікаря з медичного закладу;
- інформацію про рахунок у банківській установі.
1.5. Грошова допомога надається сім’ї один раз на рік. У виняткових випадках, якщо в сім’ї заявника виникли надзвичайні обставини, допомога може надаватися частіше.
1.6. При прийнятті рішення про розмір грошової допомоги приймається до уваги рівень забезпеченості сім’ї, але в межах наступних граничних розмірів:
- тяжка або впродовж тривалого періоду хвороба, оперативне лікування, яка потребує значних фінансових витрат (до 10 000,00 грн) – в особливих випадках сума може бути збільшена за рішенням депутатів на сесії сільської ради.
2. Порядок розгляду заяв громадян щодо надання адресної грошової допомоги
2.1. Заяви громадян щодо надання адресної одноразової грошової допомоги та інші визначені документи подаються до виконавчого комітету та/або сесії сільської ради для прийняття відповідного рішення.
2.2. Для вирішення розміру надання адресної грошової допомоги заявником повинні бути наданні документи, зазначенні у п.1.4. цього Положення.
2.3. На підставі поданих документів приймається рішення виконавчим комітетом з подальшим затвердженням на сесії сільської ради, що є підставою для виплати адресної одноразової грошової допомоги заявникам.
3. Порядок виплати адресної грошової допомоги громадянам
3.1. Секретар сільської ради інформує заявника про прийняте рішення.
3.2. Виплата адресної грошової допомоги здійснюється шляхом перерахування на картку заявника у відповідній банківській установі.
Секретар сільської ради Олена ГОРТОВЛЮК
Додаток № 2 до Програми «Турбота»
по поліпшенню соціального
захисту громадян
Семенівської сільської ради
на 2025-2028 роки
Положення
про надання одноразової адресної грошової допомоги громадянам, які потрапили в тривалу екстремальну ситуацію
1. Дане положення визначає порядок надання одноразової адресної грошової допомоги громадянам, які потрапили в тривалу екстремальну ситуацію.
2. До визначення „екстремальна ситуація” підлягає:
- пожежа та інше стихійне лихо, внаслідок якого заподіяно шкоди майну постраждалих чи їх здоров’ю;
- нещасні випадки, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров’ю, зокрема від одержання травми, у тому числі внаслідок тілесних ушкоджень, опіку, обмороження, а також у разі утоплення, ураження електричним струмом, блискавкою та іонізуючим випромінюванням, одержання інших ушкоджень внаслідок аварії, пожежі, стихійного лиха (землетрусу, зсуву, повені, урагану тощо).
- смерть працездатної особи з приводу нещасного випадку (або інше), яка не мала постійного доходу з поважної причини);
3.Для розгляду питання про надання одноразової адресної грошової допомоги надаються слідуючі документи:
- особиста заява (або заява від члена сім’ї);
- - витяг про зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
- копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті);
- копія паспорта громадянина України;
- витяг з реєстру територіальної громади;
- інформацію про рахунок у банківській установі.
Крім того, для розгляду питання про надання одноразової адресної грошової допомоги на:
• на відшкодування шкоди, яка заподіяна пожежею – акт про пожежу, яка сталася;
• на відшкодування шкоди, яка заподіяна внаслідок стихійного лиха- акт фіксування шкоди заподіяну стихійним лихом, акт обстеження що підтверджує про пошкоджене майно, копія правовстановлюючих документів на нерухоме майно, документ що підтверджує отримання/неотримання страхового відшкодування (у разі начвності).
Для розгляду питання щодо смерті працездатної особи, яка не мала постійного доходу додатково додається:
- свідоцтво про смерть,
- копія трудової книжки,
- довідка з Пенсійного фонду, що не отримує виплат,
- довідка з Центру зайнятості, що не перебуває на обліку.
4.Розмір допомоги визначається виходячи з обставин, які склалися, та фінансових можливостей бюджету.
При прийнятті рішення про розмір одноразової грошової допомоги приймається до уваги рівень забезпеченості сім’ї, але в межах наступних граничних розмірів:
- пожежа, нещасний випадок та інше стихійне лихо, внаслідок якого заподіяно значної шкоди майну постраждалих чи їх здоров’ю ( не більше 5 000,00 грн);
- смерть працездатної особи з приводу нещасного випадку, або інше, яка не мала постійного доходу ( не більше 6 000,00 грн);
- інші обставини ( не більше 300,00 грн).
5.На підставі поданих документів приймається рішення виконавчим комітетом з подальшим затвердженням на сесії або на сесії сільської ради, що є підставою для виплати одноразової адресної грошової допомоги громадянам, які потрапили в тривалу екстремальну ситуацію.
6.Виплата одноразової грошової допомоги здійснюється шляхом перерахування на картку заявника у відповідній установі банку.
Секретар сільської ради Олена ГОРТОВЛЮК
Додаток № 3 до Програми «Турбота»
по поліпшенню соціального
захисту громадян
Семенівської сільської ради
на 2025-2028 роки
Порядок
призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі на території Семенівської сільської ради
1. Порядок призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі на території Семенівської сільської ради розроблено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 року № 859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі»(зі змінами).
2. Цей Порядок встановлює механізм призначення та виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) та є:
особами з інвалідністю I групи;
дітьми з інвалідністю;
громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями;
невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися;
дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги відповідно до переліку тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1161 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 9, ст. 306).
3. Компенсація не призначаються фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку, якщо такі особи отримують:
- соціальні послуги з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду;
- виплати на догляд відповідно до Законів України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю», « Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю»;
- фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України « Про психіатричну допомогу»;
- фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.
4. Компенсація призначається Сектором соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради і виплачується Семенівською сільською радою відповідно до наданого переліку за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
5. Розмір компенсації відповідно до статті 13 Закону України “Про соціальні послуги” обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, установленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Фізична особа, яка надає соціальні послуги, отримує тільки одну компенсацію незалежно від кількості осіб, за якими вона доглядає.
Середньомісячний сукупний дохід фізичної особи, яка надає соціальні послуги, обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім’ї цієї особи на кількість осіб, які входять до складу сім'ї, згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї затвердженою наказом Мінсоцполітики від 17 травня 2022 р. № 150.
До запровадження автоматизованого обміну даними між інформаційно-телекомунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій фізична особа, яка надає соціальні послуги, подає довідки/інші документи про доходи за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі
6. До складу сім’ї фізичної особи, яка звертається за призначенням компенсації, включаються чоловік, дружина, діти віком до 18 років, а також діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (в тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів освіти і вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців) до досягнення 23 років і не мають власних сімей; жінка та чоловік, які не перебувають у шлюбі, але проживають однією сім’єю. При цьому діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти до досягнення 23 років і не мають власних сімей, включаються до складу сім’ї незалежно від реєстрації місця проживання чи місця перебування. До складу сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, що звертається за призначенням компенсації, не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні, та непрацездатні особи.
7. Для отримання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги, подаються до Сектору соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пункті 8 цього Порядку.
Особою/законним представником особи, яка потребує надання соціальних послуг, подається заява про згоду отримувати соціальні послуги від фізичної особи, яка надає соціальні послуги.
Якщо заяву про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі подає законний представник особи, яка потребує надання таких послуг, заява про згоду отримувати соціальні послуги не подається.
Під час подання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги пред’являється паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу (посвідка на постійне проживання/посвідчення біженця/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, - для іноземця та особи без громадянства).
Форми заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги затверджуються Мінсоцполітики.
Заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги в електронній формі можуть подаватися через Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
Якщо заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги подаються в електронній формі, відомості про прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи, яка надає соціальні послуги, особи/законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі, документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України, а також дані паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу (посвідка на постійне проживання/посвідчення біженця/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, - для іноземця та особи без громадянства), отримуються із кваліфікованого сертифіката відкритого ключа електронного підпису.
8. Призначення і виплата компенсації здійснюються Сектором соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів:
1) у паперовій формі:
заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
заяви про згоду отримувати соціальні послуги;
копії свідоцтва про народження дитини (у разі надання дитині соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі);
декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги;
копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю);
висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді громадян похилого віку внаслідок когнітивних порушень за формою, затвердженою МОЗ;
висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, за формою, затвердженою МОЗ;
копії медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років за формою, затвердженою МОЗ;
довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ;
копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для опікунів або піклувальників).
Копії поданих документів засвідчуються Сектором соціального захисту населення та ветеранської політики, який прийняв заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги;
2) в електронній формі:
заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
заяви про згоду отримувати соціальні послуги;
декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та відомості про членів її сім’ї (прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України;
відомостей про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) дитини, прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) батьків);
сканованих копій документів, зазначених в абзацах шостому - дванадцятому підпункту 1 цього пункту, з урахуванням категорії особи, яка потребує надання соціальних послуг.
Якщо в державних електронних інформаційних ресурсах наявні необхідні відомості, відповідні документи/копії не подаються. Зазначені відомості, необхідні для призначення компенсації, отримуються органом, що приймає рішення про призначення компенсації:
через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
через інформаційні системи або бази даних;
шляхом надіслання запитів до власників (розпорядників) зазначених відомостей.
На заяви та відомості, що подаються в електронній формі, накладаються електронні підписи, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та особи/законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг.
Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради перевіряє подані/надіслані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, документи/відомості, зазначає кількість прийнятих документів, порядковий номер заяви, дату її реєстрації, кількість неподаних документів, які необхідно подати, і дату, до якої такі документи повинно бути подано.
Повідомлення про прийняття заяви з пакетом документів видається особисто фізичній особі, яка надає соціальні послуги, під час їх подання або надсилається протягом одного робочого дня з дати подання заяви на поштову адресу або адресу електронної пошти такої особи.
Якщо заява з пакетом документів надсилається поштою, днем подання заяви вважається дата відправлення, зазначена на календарному штемпелі.
Якщо до заяви не додано всіх необхідних документів Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради протягом трьох робочих днів із дати отримання заяви надсилає на поштову адресу або адресу електронної пошти фізичної особи, яка надає соціальні послуги, повідомлення про те, що документи потрібно подати. Якщо документи подано не пізніше ніж через один місяць з дня отримання повідомлення, днем подання заяви вважається день її прийняття Сектором соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради або відправлення поштою.
Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради протягом двох робочих днів після отримання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, за показниками згідно з додатком.
Комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, здійснюється фахівцями уповноваженого органу разом із представниками закладу охорони здоров’я, надавачів соціальних послуг із залученням особи, яка потребує надання соціальних послуг, та/або її законного представника.
За результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, Сектором соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради готується висновок за формою згідно з додатком.
Особа потребує надання соціальних послуг, якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, їй установлено IV чи V групу рухової активності.
9. Під час визначення середньомісячного сукупного доходу сім’ї Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради, що призначає компенсацію, користуються всіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, зокрема інформацією Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.
Для нарахування компенсації можуть використовуватися відомості про доходи (списки, довідки, дані на технічних носіях інформації, інші дані, отримані від органів соціального захисту населення, органів Пенсійного фонду України, центрів зайнятості, інших підприємств, установ, організацій).
Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради має право робити запити та у строк до п’яти календарних днів із дати надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від ДПС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від фізичних осіб, які надають соціальні послуги та звертаються за призначенням компенсації.
Для підтвердження даних про доходи (відсутність доходів) використовуються відомості ДПС із Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.
Для підтвердження даних про отримання (неотримання) пенсії використовується інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Для підтвердження даних про смерть фізичної особи, яка надавала соціальні послуги, або особи, якій надавалися соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, використовуються відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, які передаються до Мінсоцполітики шляхом автоматизованого обміну електронними даними між інформаційними ресурсами Мін’юсту та Мінсоцполітики через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, передбаченому законодавством.
10. Якщо фізична особа надає соціальні послуги за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, але має інше зареєстроване місце проживання, Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради перевіряє (із використанням інформаційних систем) відомості щодо неотримання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, компенсації за зареєстрованим місцем проживання.
11. Компенсація призначається на 12 місяців і виплачується щомісяця.
Якщо у довідці до акта огляду медико-соціальною експертною комісією, медичному висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді, довідці про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, зазначено строк, компенсація призначається на такий строк, але не більше ніж на 12 місяців.
Виплата компенсації тимчасово зупиняється у разі пропущення особою з інвалідністю I групи чергового переогляду органами медико-соціальної експертизи, дитиною з інвалідністю або дитиною, яка хворіє на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, огляду лікарсько-консультаційними комісіями. У разі повторного визнання особи особою з інвалідністю I групи, дитиною з інвалідністю або дитиною, яка хворіє на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, виплата компенсації поновлюється відповідно до заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі з дня її зупинення, але не більше ніж за один місяць.
Для продовження виплати компенсації на наступний строк подаються заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї), документи, зазначені в абзацах шостому - дванадцятому підпункту 1 пункту 8 цього Порядку, крім копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією, висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді, якщо їх видано безстроково або строк не зазначено.
12. Виплата компенсації припиняється у разі:
1)зміни місця проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, чи фізичної особи, яка надає соціальні послуги;
2)смерті особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
3)смерті фізичної особи, яка надавала соціальні послуги;
4)отримання особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, на повному державному утриманні або отримання соціальних послуг стаціонарного догляду, паліативного догляду в умовах стаціонару за плату.
5)перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за межами України понад 30 календарних днів.
До 30-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, разом з особою, яка потребує надання соціальних послуг, на лікуванні за кордоном, що підтверджується відповідними документами.
Порядок надання відомостей стосовно фізичних осіб, які надають соціальні послуги, про перетин державного кордону або перебування за межами України в період отримання компенсації визначається законодавством;
6)перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, на стаціонарному або санаторно-курортному лікуванні протягом 30 календарних днів.
У разі виникнення обставин, визначених у підпунктах 1, 4-6 цього пункту, внаслідок яких припиняється надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі, фізична особа, яка надає соціальні послуги, особа/законний представник особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, зобов’язані в десятиденний строк письмово повідомити про припинення надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі уповноваженому органу, що здійснює виплату компенсації. Її виплата припиняється з місяця, наступного за місяцем, у якому сталися зміни.
13. У разі затвердження нового розміру прожиткового мінімуму на 1 січня відповідного року компенсація перераховується без звернення фізичної особи, яка надає соціальні послуги. Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради проводить перерахунок раніше призначеної компенсації з місяця встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.
14. Компенсація призначається з місяця звернення за нею, якщо протягом місяця з дня звернення подано всі необхідні документи.
Рішення про призначення компенсації або про відмову в її наданні приймається структурним підрозділом протягом 10 днів з дати подання документів, зазначених у пункті 8 цього Порядку, і наступного дня після його прийняття надсилається фізичній особі, яка надає соціальні послуги.
Для підтвердження факту спільного проживання з особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та догляду за нею складається акт про проведення обстеження сім’ї фахівцями Сектору соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради. Форма акта про проведення обстеження сім’ї затверджується Мінсоцполітики.
Якщо фізична особа надає соціальні послуги за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, але має інше зареєстроване місце проживання, обстеження сім’ї для встановлення факту догляду є обов’язковим.
15. Компенсація виплачується щомісяця за вибором фізичної особи, яка надає соціальні послуги та якій призначена компенсація, через АТ “Укрпошта” або через уповноважені банки, визначені в установленому законодавством порядку.
Виплата компенсації та покриття витрат на її доставку здійснюються відповідно до підпункту “а” пункту 4 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України за рахунок коштів місцевих бюджетів.
16. Суми компенсації, не отримані своєчасно фізичною особою, яка надає соціальні послуги, виплачуються за минулий період, але не більш як за 12 місяців, що передують місяцю звернення за їх отриманням.
Суми компенсації, не отримані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, з вини Сектору соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради, який їх призначає та виплачує, виплачуються за минулий період без обмеження будь-яким строком. При цьому виплата за минулий період проводиться з урахуванням прожиткового мінімуму, затвердженого на момент виплати.
Суми компенсації, що нараховані фізичній особі, яка надає соціальні послуги, та залишилися недоотриманими у зв’язку з її смертю, виплачуються за весь період по місяць (включно), в якому сталися зміни, членам її сім’ї, у разі їх відсутності входять до складу спадщини.
17. Рішення Сектору соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради про відмову у призначенні компенсації може бути оскаржено у визначеному законодавством порядку.
18. На кожну фізичну особу, яка надає соціальні послуги та отримує компенсацію, Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради формує особову справу, в якій зберігаються матеріали, необхідні для призначення компенсації.
В особовому рахунку, що заповнюється на підставі документів особової справи, фіксуються відомості про виплату компенсації.
19. Суми компенсації, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку фізичної особи, яка надає соціальні послуги, через подання документів із завідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім’ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату компенсації тощо, стягуються відповідно до законодавства.
Відрахування надміру виплаченої суми компенсації на підставі рішень Сектору соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради проводиться у щомісячному розмірі не більш як 20 відсотків суми виплачуваної компенсації.
Якщо фізична особа, яка надає соціальні послуги, не повернула добровільно надміру виплачені їй суми, вони стягуються в судовому порядку на підставі заяви Сектору соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради.
20. Сектор соціального захисту населення та ветеранської політики Семенівської сільської ради здійснює контроль за наданням соціальних послуг фізичними особами, які надають соціальні послуги.
Секретар ради Олена ГОРТОВЛЮК
Додаток № 4 до Програми «Турбота»
по поліпшенню соціального
захисту громадян
Семенівської сільської ради
на 2025-2028 роки
Порядок
виплати одноразової допомоги для новоствореної патронатної сімʼї на облаштування приміщення та придбання необхідних матеріалів
1.Порядок виплати одноразової допомоги для новоствореної патронатної сімʼї на облаштування приміщення та придбання необхідних матеріалів (далі – Положення) визначає умови вирішення питання щодо виплати одноразової допомоги для новоствореної патронатної сімʼї на поліпшення житлових умов.
2.Разова допомога для новоствореної патронатної сімʼї на облаштування приміщення та придбання необхідних матеріалів (далі – Допомога), надається особі, яка створює патронатну сімʼю на території громади.
3.Підставою для розгляду питання щодо Допомоги є подання начальника служби у справах дітей Семенівської сільської ради та з урахуванням рекомендації про можливість надання послуги патронату над дитиною, виданої кандидату в патронатні вихователі регіональним центром.
До подання додається наступний перелік документів:
- заява особи, яка створює патронатну сімʼю , на ім’я сільського голови з зазначенням на які цілі будуть використані кошти,
- копія паспорта заявника з пред’явленням оригіналу (стор. 1, 2, інші сторінки, що мають вклеєні фотографії у 25, 45 років з копією зворотних сторінок, сторінка(и) з відміткою про місце реєстрації проживання) та витяг з реєстру територіальної громади щодо реєстрації місця проживання;
- для власників ID-паспорта - копія лицьової та зворотної сторінок та копію виписки про місце реєстрації проживання;
- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру, або копія сторінки паспорта з відміткою про відмову громадянина від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання;
- довідка про реквізити рахунку з банку.
4.Розмір одноразової безповоротної допомоги складає 20 000 грн.
5.Подання разом з необхідними документами подаються на розгляд засідання виконавчого комітету Семенівської сільської ради.
6.Одноразова допомога виплачується на підставі рішення виконавчого комітету з послідуючим затвердженням сесією сільської ради.
7.Виплата одноразової грошової допомоги здійснюється шляхом перерахування на картку заявника у відповідній установі банку за рахунок коштів бюджету Семенівської сільської територіальної громади.
Секретар ради Олена ГОРТОВЛЮК