Проєкт рішення сесії №2 «Про утворення Служби у справах дітей Семенівської сільської ради, як юридичної особи»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 5 |
Тип документу: | Проєкт рішення сесії |
Дата: | 08.04.2021 |
Номер документу: | 2 |
Назва документу: | Про утворення Служби у справах дітей Семенівської сільської ради, як юридичної особи |
Прикріплені файли: |
|
Україна
СЕМЕНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЕКТ Р І Ш Е Н Н Я
П’ята сесія VΙIІ скликання
від квітня 2021 р. №
Про утворення
Служби у справах дітей
Семенівської сільської ради,
як юридичної особи
Заслухавши сільського голову Семенюк Н.В. щодо утворення виконавчого органу – Служби у справах дітей Семенівської сільської ради та з метою забезпечення повноважень у сфері соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень, керуючись частиною 1 статті 87 Цивільного кодексу України, пунктом 2 частини 2 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» із внесеними до нього змінами, сільська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Створити структурний підрозділ виконавчого комітету – Службу у справах дітей Семенівської сільської ради у статусі юридичної особи за адресою: 13374, Житомирська обл., Бердичівський район, с. Хажин, вул.Двірська, буд. 42.
- Надати дозвіл на виготовлення печатки та покласти персональну відповідальність за збереження та використання її на начальника служби у справах дітей.
3. Затвердити Положення про Службу у справах дітей Семенівської сільської ради. (додається).
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Семенівської сільської ради з питань регламенту, депутатської діяльності, законності, правопорядку та антикорупційної діяльності та гуманітарних питань (освіти, фізичного виховання, культури, охорони здоров’я та соціального захисту).
Сільський голова Наталія СЕМЕНЮК
Додаток
до рішення Семенівської
сільської ради № від 2021 року.
ПОЛОЖЕННЯ
про Службу у справах дітей Семенівської сільської ради
Розділ І. Загальні положення
1.1 Служба у справах дітей Семенівської сільської ради ( далі - Служба ) є структурним підрозділом у складі Семенівської сільскої ради, утворюється рішенням сільської ради відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про органи та служби у справ дітей та спеціальні установи для дітей» і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на службу завдань.
Вищим органом управління службою є Семенівська сільська рада.
1.2 Служба підпорядкована, підзвітна та підконтрольна сільському голові Семенівської сільської ради.
1.3 Служба є юридичною особою, не має самостійного балансу, утримується за рахунок коштів бюджету Семенівської сільської територіальної громади без відкриття рахунків у банках, фінансове обслуговування здійснюється відділом бухгалтерського обліку та господарського забезпечення Семенівської сільської ради.
1.4 Служба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Призидента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, рішеннями сільської ради, розпорядженнями та дорученнями сільського голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.5 Служба у справах дітей Семенівської сільської ради є неприбутковою організацією утвореною та зареєстрованою в порядку, визначеному законом.
1.6 Повне найменування юридичної особи: Служба у справах дітей Семенівської сільскої ради.
Скородчена назва: ССД Семенівської сільської ради
1.7 Юридична адреса Служби у справах дітей: 13374, Житомирська обл., Бердичівський район, с. Хажин, вул. Двірська, буд. 42.
1.8 Служба має свій бланк, круглу печатку із своїм найменуванням, ідентифікаційний номер, штампи встановленого зразка, веде діловодство відповідно до Інструкції,
1.9 Положення про службу у справах дітей Семенівської сільської ради затверджується рішенням сільської ради.
1.10. Працівники Центру є посадовими особами та службовцями органу місцевого самоврядування. Структура та чисельність Центру затверджується сесією сільської ради. Штатний розпис відділу та кошторис затверджує сільський голова.
Основними завданнями служби є
2.1 Реалізація державної соціальної політики на відповідній території у сфері соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
2.2 Розроблення та здійснення самостійного або разом із відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усім форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.
2.3 Координація зусиль органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності
2.4 Забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї.
2.5 Здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності.
2.6 Ведення державної статистики щодо дітей.
2.7 Ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів.
2.8 Надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям всіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
2.9 Улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню.
2.10 Підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
2.11 Визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території сільської ради становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
2.12 Організація роботи, пов'язаної із захистом персональних даних при їх обробці у службі у справах дітей Семенівської сільської ради, в порядку, визначеному нормативно-правовими актами з питань захисту персональних даних.
|||. Служба відповідно до покладених на неї завдань
3.1 Здійснює прийом громадян з питань, що стосуються соціального захисту дітей.
3.2 Надає інформації та консультації щодо діяльності органу опіки та піклування, служби у справах дітей, форм влаштування дітей; з питань застосування щодо захисту прав дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, яку перебувають у складних життєвих обставинах.
3.3 Виявляє дітей, залишених без батьківського піклування ( у тому числі знайдених, підкинутих, дітей, життю або здоров'ю яких загрожує небезпека ), зокрема:
- прийом повідомлень про дітей, які залишилися без батьківського піклування, та реєстрація їх у відповідному журналі або їх виявлення під час виконання своїх посадових обов'язків;
- встановлення особи дитини;
- здійснення спільно з органами Національної поліції, охорони здоров'я обстеження умов проживання ( перебування ) дитини;
- юридичне оформлення факту виявлення дитини, залишеної без батьківського піклування шляхом:
- підготовки клопотання на ім'я голови виконавчого комітету, як органу опіки та піклування, та проекту рішення про негайне відібрання дитини, яке розглядається протягом доби та приймається відповідне рішення;
- безпосередньої реалізації спільно з органами Національної поліції, охорони здоров'я, рішення виконавчого комітету, як органу опіки та піклування, про негайне відібрання дитини;
- інформування місцевої прокуратури за місцем проживання дитини та у семиденний строк після прийняття рішення звертатися до суду з позовом про позбавлення батьків чи одного з них батьківських прав або відібрання дитини у матері, батька без позбавлення батьківських прав або:
Підписання актів:
про покинуту чи знайдену дитину;
дитину, яку батьки ( матір або батько ), інші родичі або законні представники відмовилися забрати з полового будинку, іншого закладу охорони здоров'я;
проведення оцінки рівня безпеки дитини;
про виявлення дитини, переміщеної з тимчасово окупованої території або району проведення антитерористичної операції, яка залишилася без батьківського піклування;
- організація надання дитини екстреної допомоги, у тому числі медичної;
3.4 Реєструє народження підкинутої, знайденої дитини, дитини, покинутої в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров'я, а також дитини, мати якої померла, чи місце її проживання встановити не можливо.
3.5 Забезпечує тимчасове влаштування дітей, залишених без батьківського піклування, та приймає рішення про доцільність ( недоцільність ) повернення таких дітей, а також дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та перебували у різних формах тимчасового влаштування, до батьків або осіб, які їх замінюють, зокрема:
- Клопотання або рішення ( залежно від підпорядкування закладу ) про влаштування дитини у притулки для дітей, центри соціально- психологічної реабілітації дітей, центри соціальної підтримки дітей та сімей та її відбуття з них;
- Влаштування дитини у сім'ї родичів, знайомих та її вибуття з них;
- Влаштування дитини у сім'ю патронатного вихователя та її вибуття з неї;
3.6 Вживає заходів щодо надання дитині статусу сироти чи позбавленої батьківського піклування, або його зміни, зокрема:
- видає наказ про взяття на первинний облік дітей, які залишилися без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавленого батьківського піклування;
- забезпечує, за необхідності, та супроводжує звернення виконавчого комітету, як органу опіки та піклування, до суду щодо: позбавлення батьків батьківських прав; відібрання дитини у батьків без позбавлення батьківських прав;
- збирає за необхідності, такі документи як: як свідоцтво про смерть батьків; рішення суду щодо визнання батьків безвісно відсутніми; недієздатними; оголошення батьків померлими; вирок суду про відбування батьками покарання в місцях позбавлення волі; ухвала слідчого судді ( суду) про тримання батьків під вартою під час здійснення кримінального провадження; ухвала суду або довідка органів Національної поліції про розшук батьків та відсутність відомостей про їх місцезнаходження; висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров'я про наявність у батька, матері хвороби, що перешкоджає виконанню ними батьківських обов'язків;
- складає акти про покинуту чи знайдену дитину; дитину, яку батьки ( батько або матір ) інші родичі або законні представники відмовилися забрати з полового будинку, іншого закладу охорони здоров'я; про виявлення дитини, переміщеної із тимчасово окупованої території або району проведення антитерористичної операції, яка залишилася без батьківського піклування,
- збір усіх документів дитини, у тому числі обов'язково- свідоцтво про народження;
- готує проект рішення виконавчого комітету, як органу опіки та піклування, про надання дитині статусу сироти, чи позбавленої батьківського піклування;
- формує особові справи дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- готує індивідуальний план соціального захисту дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, винесення його на розгляд комісії з питань захисту прав дитини, контроль за його виконанням іншими суб'єктами соціальної роботи із сім'ями, дітьми та молоддю;
3.7 Вживає заходи щодо влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування: під опіку, піклування, зокрема:
- проведення інформаційної кампанії з питань влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлення батьківського піклування, до сімейних форм виховання;
- прийом необхідних документів кандидатів в опікуни, піклувальники, проведення співбесід з ними;
- перевірка інформації про сім'ю кандидатів, достовірність відомостей у поданих документах;
3.7.1 Відвідує кандидатів з метою ознайомлення з умовами проживання , визначення характеру сімейних стосунків;
- взаємодія з адміністраціями медичних закладів, закладів освіти, іншими закладами або установами, в яких проживають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, з метою влаштування дітей до сімейних форм виховання;
- сприяння у підготовці висновку про стан виховання, утримання і розвитку дитини;
- підготовка проекту рішення органу опіки та піклування про влаштування дитини під опіку/піклування;
- участь у процесі вибуття дитини із медичного закладу, закладів освіти, іншого закладу або установи, в яких проживають діти - сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, до сім'ї;
- ведення особових справ опікунів, піклувальників;
3.8 Здійснює контроль за умовами виховання, утримання і розвитку дитини, над якою встановлено опіку, піклування, яка влаштована у прийомну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу, зокрема підготовка звіту про стан виховання, утримання і розвитку дітей у прийомній сім'ї, дитячому будинку сімейного типу;
3.9 Влаштовує дитину-сироту, дитину позбавлену батьківського піклування, до медичного закладу, закладу освіти, іншого закладу або установи, в яких проживають діти-сироти, та діти, позбавлені батьківського піклування, зокрема:
3.10 Здійснює:
- у закладах для дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності контролю за умовами утримання і виховання дітей, перевірки стану роботи із соціально- правового захисту дітей;
- перевірки стану виховної роботи з дітьми у навчальних закладах за місцем проживання;
3.11 Організовує і проводить разом з іншими відділами сільської ради, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, організовує профілактичні заходи ( рейди );
3.12 Забезпечує ведення обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема:
3.12.1 Прийом та перевірка повідомлень про дітей, які можуть перебувати у складних життєвих обставинах, у тому числі про дітей, які ймовірно постраждали від насильства та жорстокого поводження з дітьми, торгівлі дітьми, дитячої проституції, дитячої порнографії, злочинів проти статевої свободи та статевої недоторканності дитини, та перевірку підстав вважати дитину такою, що перебуває у складних життєвих обставинах ( за винятком документально засвідчених відомостей, які надійшли від органів внутрішніх справ, територіальних органів Державної пенітенціарної служби України, прокуратури та судів, перевіряються службою у справах дітей ), шляхом:
3.12.2 Обстеження умов проживання дитини;
3.12.3 Організація проведення фахівцем з соціальної роботи оцінки потреб дитини та її сім'ї;
3.12.4 Запитів до органів внутрішніх справ, органів освіти і науки, охорони здоров'я, соціального захисту населення, територіальних органів Державної пенітенціарної служби України, інших структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій, житлово-експлуатаційних управлінь тощо;