Семенівська громада
Житомирська область, Бердичівський район

       Що потрібно знати про Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та відповідальність за недостовірність даних або неподання!

Дата: 13.03.2023 09:33
Кількість переглядів: 224

Фото без опису

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 № 440 "Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки" (із змінами) (далі по тексту - Порядок) удосконалено процедуру подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, а також надано можливість суб’єкту господарювання подавати декларацію в електронній формі через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС.

Також, новою редакцією п. 9 Порядку, визначено, що опрацювання та реєстрація декларації здійснюється через портал електронних послуг ДСНС і через Єдиний державний веб-портал електронних послуг.

Декларація заповнюється суб’єктом господарювання і подається ним або надсилається рекомендованим листом за місцем розташування об’єкта (об’єктів) нерухомості до адміністратора центру надання адміністративних послуг або ДСНС (дозвільного органу), або через Єдиний державний портал адміністративних послуг (https://poslugy.gov.ua/), зокрема через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС (https://e-services.dsns.gov.ua/) або Платформу Центрів Дія на офіційному вебсайті (https://center.diia.gov.ua/).

          Прийняту Кабінетом Міністрів постанову, роз’яснив, що згідно з Постановою удосконалюється процедура подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, а також надається можливість суб’єкту господарювання подати декларацію в електронній формі через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС.

У зв'язку із початком збройної агресії російської федерації (далі – рф) та для мінімізації ризиків економічній безпеці держави від рф, Державна служба України з надзвичайних ситуацій обмежила доступ до порталу електронних послуг (далі – портал) у зв’язку із тим, що певна інформація про суб’єкта господарювання з порталу знаходилась у публічному доступі.

На сьогоднішній час, ДСНС України та Головне управління надають (безпекова ситуація дозволяє) адміністративні послуги щодо реєстрації декларацій відповідності матеріально-технічної бази суб’єктів господарювання вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки, як через Єдиний державний портал адміністративних послуг, зокрема через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС так і у паперовому вигляді.

          Що потрібно знати про Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та відповідальність за недостовірність даних або неподання!

1. За своєю природою декларація відповідності є нічим іншим, як документом, що дає право на початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб’єктом господарювання об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин). У такий спосіб суб’єкт господарювання набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання документа дозвільного характеру.

2. Декларація відповідності заповнюється самим суб’єктом господарювання та подається для реєстрації адміністратору або територіальному органу ДСНС. Територіальний орган ДСНС повинен зареєструвати її або надати обґрунтовану відмову у реєстрації. Форма декларації затверджена постановою Кабінету міністрів України від 05.06.2013 року №440 (зі змінами ПКМУ №80 від 14.02.2018).
3. Хто і коли може не подавати декларацію відповідності?
1 – суб’єкт господарювання у разі використання торговельних місць, кіосків та контейнерів, якщо їх розміщено на ринку відповідно до схеми, погодженої з органом державного пожежного нагляду;

2 – суб’єкт господарювання у разі використання об’єктів, що в установленому законодавством порядку приймаються в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту;

3 – орендар об’єкта нерухомості (особа, яка використовує об’єкт нерухомості за цивільно-правовим договором, що не передбачає перехід права власності на такий об’єкт) за умови, що декларацію на об’єкт нерухомості зареєстровано його власником;

4. Чи всі суб’єкти господарювання повинні подавати разом із заповненою декларацією позитивний висновок експертизи (оцінки) протипожежного стану об’єкта?
Ні, лише суб’єкти господарювання з високим ступенем прийнятного ризику повинні подавати такий висновок. При цьому слід пам’ятати, шо оцінка протипожежного стану проводиться суб’єктом господарювання, який одержав відповідну ліцензію.

5. Декларацію можна подавати особисто в центрі надання адміністративних послуг, в електронній формі через Єдиний державний портал адміністративних послуг, або надсилати поштою рекомендованим листом. При цьому, у випадку надсилання поштовим відправленням, підпис фізичної особи – підприємця засвідчується печаткою такої фізичної особи, а у разі відсутності печатки – декларація засвідчується нотаріусом; підпис керівника юридичної особи засвідчується печаткою юридичної особи.

6. Існує законодавча колізія щодо строку реєстрації поданої декларації відповідності.
Так, Порядком подання та реєстрації передбачено, що декларація реєструється ДСНС або її територіальним органом протягом 5 робочих днів з дня її надходження (пункт 6). Водночас, Кодексом цивільного захисту України передбачається, що декларація реєструється дозвільним органом протягом десяти робочих днів з дня її надходження (абз.2 ч.4 ст.57).
Враховуючи, що Кодекс як Закон України має вищу силу у системі нормативно-правових актів аніж постанова Кабінету міністрів України (що є підзаконним актом), то варто керуватися саме положеннями Кодексу, а отже, брати за орієнтир строк реєстрації у 10 робочих днів.
7. Чи надсилання декларації означає її автоматичну реєстрацію? Чи перевіряється фактичною перевіркою правильність та достовірність вказаних у ній даних?

Якщо декларацію подано чи оформлено з порушенням установлених вимог, дозвільний орган відмовляє у її реєстрації та повертає суб’єкту господарювання для доопрацювання. При цьому, посадова особа ДСНС або її територіальний орган перевіряють відповідність поданої декларації виключно відповідно до правильності її заповнення згідно з встановленою формою. Достовірність же вказаних у декларації даних при реєстрації не перевіряється, однак може бути перевірена при здійсненні планового або позапланового заходу нагляду (контролю). У випадку виявлення невідповідності фактичних обставин зазначеному у декларації, її реєстрація може бути скасована.

!!! При цьому, передбачену законом відповідальність за достовірність даних, зазначених у поданій декларації, несуть особи, які її подали.

Яка  загрожує  відповідальність?

Відповідно «Кодексу України про адміністративні правопорушення» суб’єкти господарювання які подали недостовірні відомості у декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки несуть адміністративну відповідальність передбачену ст. 164 що тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000,00 грн. – 34000,00 грн.), та згідно ст. 175/2 здійснення господарської діяльністі без поданої декларації тягне за собою накладення штрафу – від 150 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (2550,00 грн. – 3400,00 грн.).

Головний інспектор ВОНПР

Бердичівського РУ ГУДСНС України

у Житомирській області                                                 Сергій ГОМОНЮК

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь