A A A K K K
для людей із порушенням зору
Семенівська громада
Житомирська область, Бердичівський район

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Дата: 10.08.2023 15:08
Кількість переглядів: 96

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ

СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Детального плану території за межами населеного пункту для об’єкту будівництва «Реконструкція компресорної станції «Бердичів» в Бердичівському районі Житомирської області»

 

  1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАМОВНИКА:

Замовником детального плану визначено Семенівську сільську раду Бердичівського району Житомирської області.

Код ЄДРПОУ 04345463.

Юридична адреса: 13372, Житомирська область, Бердичівський район, село Семенівка, вулиця Героїв Майдану, будинок 4.

Телефон: +38(096) 383-71-23, електронна адреса: 04345463@mail.gov.ua.

  1. ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕКНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ'ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Проект «Детального плану території за межами населеного пункту для об’єкту будівництва «Реконструкція компресорної станції «Бердичів» в Бердичівському районі Житомирської області» виконано згідно з Рішенням двадцять другої сесії VІІІ скликання Семенівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області від 06.04.2023 р. №693 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території за межами населеного пункту».

Метою розробки ДПТ є: визначення можливості реконструкції компресорної станції «Бердичів» Бердичівського району Житомирської області на земельних ділянках за межами населених пунктів.

Проектом розглядаються наступні земельні ділянки:

  • кадастровий номер 1820882400:05:000:0475 площею 2,6259 га (договір про встановлення сервітуту № 4600006690 від 31.10.2022р.);
  • кадастровий номер 1820882400:05:000:0475 площею 2,4469 га (договір про встановлення сервітуту № 4600006689 від 31.10.2022р.);
  • кадастровий номер 1820882400:05:000:0489 площею 0,1811 га (договір про встановлення сервітуту № 4600006688 від 31.10.2022р.);
  • кадастровий номер 1820882400:05:000:0491 площею 0,0491 га (рішення Семенівської сільської ради в Бердичівському районі Житомирської області від 22.12.2022р. №625).

Загальна площа території проектування складає 5,303 га.

Необхідність виконання стратегічної екологічної оцінки визначена п.1 ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку». Цілями стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.

Даний документ у відповідності із Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» призначений визначити обсяг стратегічної екологічної оцінки «Детального плану території за межами населеного пункту для об’єкту будівництва «Реконструкція компресорної станції «Бердичів» в Бердичівському районі Житомирської області».

Детальний план розробляється у відповідності до вимог Земельного кодексу України, Водного кодексу України, Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про землеустрій», «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про природно-заповідний фонд», нормативно-правових актів та нормативно-методичних положень.

При розробленні детального плану території враховано вимоги, зокрема, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011р. № 3038-VІ та ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», а також Схем планування території області, стратегії та програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об'єктів культурної спадщини та пам'яток археології, чинної містобудівної документації на місцевому рівні та проектної документації, інформації містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.

                                                              

3. ТЕ, ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ

Метою стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку регіону шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування. Підставою для прийняття рішення про необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки є критерії визначення наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, затверджені органом, зазначеним у статті 6 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Територія, яка охоплюється детальним планом території, знаходиться на земельних ділянках за межами населених пунктів (кадастрові номери 1820882400:05:000:0475; 1820882400:05:000:0475; 1820882400:05:000:0489; 1820882400:05:000:0491).

Територія проекту межує:

  • на півночі та заході – з територіями Семенівської сільської ради для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
  • на півдні – з територіями Семенівської сільської ради для ведення фермерського господарства;
  • на сході – з територіями АТ «Укртрансгаз» для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту.

При реконструкції КС «Бердичів» передбачено будівництво нового компресорного цеху (КЦ) на окремо розташованому проммайданчику із окремо стоячих трьох сучасних газотурбінних ГПА з електричним запуском.

Реконструкція КС «Бердичів» виконується з метою підвищення її енергоефективності, зменшення експлуатаційних витрат, підвищення надійності та ремонтопридатності в максимально стислі терміни та з застосуванням сучасного надійного обладнання.

Детальним планом території передбачається реалізація видів планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Планована діяльність щодо реконструкції компресорної станції «Бердичів» відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (пункт 1, абзац 11 та пункт 14 частини 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»).

Основне існуюче обладнання КС «Бердичів» – газоперекачувальні агрегати (далі – ГПА) типу ГТК-10, які відпрацювали призначений заводський моторесурс 100,0 тис.годин; наразі середнє напрацювання ГПА складає 151,0 тис. годин. Фактичний ККД ГПА ГТК-10 складає 27-28%, що значно менше ККД сучасних агрегатів. ГПА потребують періодичних ремонтів з використанням запасних частин іноземного виробництва. В результаті реконструкції очікується значне підвищення ефективності роботи компресорної станції за рахунок заміни старих ГПА на сучасні агрегати.

У зв’язку з заміною ГПА і зменшенням їх кількості очікується зниження споживання паливного газу, зменшення витрат на проведення ремонту ГПА, а також значне покращення екологічних показників.

У зимовий період компресорна станція не працює, режим роботи в літній період: квітень-жовтень. Таким чином, розрахунковий період роботи КС "Бердичів" складає 214 діб на рік. Річна потужність по перекачці газу складає 7704 млн.м3 газу в рік.

 

  1. ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ ДЛЯ ДОВКІЛЛЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ

Детальний план даної території розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд.

В процесі визначення важливих екологічних аспектів, пов’язаних з діяльністю функціональних підрозділів, розглядаються:

а) для довкілля:

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:

- ґрунти та земельны ресурси;

- атмосферне повітря;

- водне середовище;

- стан фауни, флори, біорізноманіття;

- кліматичні фактори;

у тому числі для здоров’я населення;

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів будівництва та інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території  на  здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом -

Під час здійснення СЕО, будуть оцінені ймовірні наслідки від об’єктів будівництва, що пропонується відповідно до детального плану території  на території з природоохоронним статусом (прибережно захисну смугу найближчого водного об’єкту).

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Транскордонний вплив відсутній оскільки територія на яку розробляється ДПТ розташована на значній відстані від меж сусідніх держав.

 

  1. ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ, ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО

В ході проведення стратегічної екологічної оцінки розглядатиметься альтернатива за «нульовим сценарієм» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. Альтернативи за іншими сценаріями не розглядатимуться.

 

 

  1. ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

У процесі проходження стратегічної екологічної оцінки здійснюється:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього
    природного середовища
    ;
  •  проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкта детального плану з точки зору екологічної ситуації;
  • врахування пропозицій та зауважень у ході розробки СЕО, що були надані
    органами виконавчої влади, котрі реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та охорони здоров’я населення;
  • проведення консультацій з громадськістю – громадських обговорень та
    слухань для більш чіткого та конкретного виявлення поточних екологічних проблемних питань території проєктування, що вивчається, та, водночас, попередження можливих негативних впливів реалізації проектних рішень детального плану території.

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планової діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище в період будівництва та функціонування планованих об’єктів, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планової діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.

Основним критерієм стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність до державних будівельних норм, санітарних норм і правил  України, законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища.

 

  1. ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Зважаючи на характер ймовірних наслідків, до основних заходів запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування слід віднести ряд ресурсозберігаючих рішень щодо використання води, землі, електроенергії; дотримання норм технологічного регламенту; дотримання правил промислової та пожежної безпеки; розробку планів ліквідації можливих аварійних ситуацій, систем повідомлення про неї.

На всіх етапах реалізації ДПТ проектні рішення будуть здійснюватись в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.

 

    1. ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ

Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», методичним рекомендаціям із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України N 296 від 10.08.2018.

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

  1. ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Детального плану території за межами населеного пункту для об’єкту будівництва «Реконструкція компресорної станції «Бердичів» в Бердичівському районі Житомирської області» подаються до: Семенівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області, що знаходиться за адресою: 13372, Житомирська область, Бердичівський район, село Семенівка, вулиця Героїв Майдану, будинок 4.

Телефон: +38(096) 383-71-23.

Контактні дані, електронна адреса: 04345463@mail.gov.ua

 

Строк подання зауважень і пропозицій громадськості становить 10 днів з дати оприлюднення Повідомлення про оприлюднення цієї Заяви на офіційному сайті Замовника.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь