ЗАЯВА Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки «Детальний план території земельної ділянки з кадастровим номером 1820880900:01:000:0409 для будівництва АЗК з пунктом для сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, за межами населено
ЗАЯВА
Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
«Детальний план території земельної ділянки з кадастровим номером 1820880900:01:000:0409 для будівництва АЗК з пунктом для сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, за межами населеного пункту с. Великі Низгірці, на території Семенівської сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області»
- Замовник СЕО
Замовником проекту містобудівної документації є Семенівська сільська рада: 13372, Житомирська обл., Бердичівський р-н, с. Семенівка, вул. Героїв Майдану, буд. 4, код ЄДРПОУ: 04345463, тел.: (096) 383-71-23, електронна адреса: 04345463@mail.gov.ua.
Інвестор – ТОВ «Альтарф».
- Вид та основні цілі ДДП, його зв'язок з іншими документами державного планування
Містобудівна документація «Детальний план території земельної ділянки з кадастровим номером 1820880900:01:000:0409 для будівництва АЗК з пунктом для сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, за межами населеного пункту с. Великі Низгірці, на території Семенівської сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області».
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами, формування принципів планувальної організації забудови, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо будівництва об’єкту в межах проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. Детальний план території розробляється та затверджується в інтересах територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до ст. 19 п. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території для будівництва АЗК з пунктом для сервісного обслуговування водіїв та пасажирів на території Семенівської сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області з урахуванням державних і регіональних інтересів.
- Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Враховуючи п.4 ч.3 ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» в якому йдеться про те, що поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 м2 і більше або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 м3 і більше, дана планована діяльність відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
На проектованому об’єкті передбачається: прийом, зберігання нафтопродуктів (двох марок неетильованого бензину (А-95 Pulls, А-95) і дизельного палива (ДП та ДП Pulls), а також скрапленого вуглеводного газу (пропан-бутану) і заправки паливом автомобільного транспорту усіх типів. Доставка нафтопродуктів здійснюватиметься автоцистернами, із яких паливо через швидкороз’ємні муфти по трубопроводах зливатиметься в підземні резервуари.
За проектною документацією даного детального плану території, земельна ділянка площею 0,9996 га має цільове призначення 12.04 «Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства» (згідно із класифікацією видів цільового призначення земель, додаток 59 Постанови КМУ від 17.10.2012 р. №1051 "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру").
Об’єкти культурно-побутового обслуговування в межах ділянки проектування ДПТ не передбачені.
Детальним планом передбачається розміщення таких основних будівель і споруд: 1. Будівля шиномонтажу зі складом шин; 2. Будівля СТО з автомийкою самообслуговування на три пости; 3. Технологічна будівля автомийки; 4. Площадка тимчасового зберігання автотранспорту; 5. Площадка тимчасового зберігання автотранспорту (вантажних автомобілів); 6. Сервісний острівок: двохпостовий пиловсмоктувач, столик для килимків, урна для сміття (2 шт.); 7. Резервуар накопичувач води 50 м3; 8. ПРК (паливо-роздавальна колонка) РМП+СВГ 2шт.; 9. ПРК (паливо-роздавальна колонка) РМП (швидкісна) 1шт.; 10. Вузол зливу палива; 11. Майданчик АЦ РМП; 12. Група резервуарів палива (ДП 50 м3; А-95 30 м3; Pulls A-95 10м3; Pulls ДП 10 м3); 13. АГЗП (модуль) підземний резервуар 19,9 м3, паливо-приймальний вузол СВГ (типу «європістолет»); 14. Майданчик АЦ СВГ; 15. Компресорна (існуюча); 16. Навіси над ПРК (існуючі); 17. Будівля АЗК з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів; 18. Будівля операторської (реконструкція); 19. КТП (існуюче); 20. Група пожежних резервуарів 2×100м3; 21. Стійка зарядки електромобілів 1 шт.; 22. Очисні споруди стічних вод (сепаратор нафтопродуктів); 23. Майданчик для сміття.
Параметри кожного проектного об’єкту у випадку його відхилення від рішення детального плану території (допускається уточнення контуру забудови, благоустрою) визначається ескізними намірами забудови та містобудівними розрахунками з відповідною ув’язкою з рішенням ДПТ. У випадку необхідності, у затверджений ДПТ можуть бути внесені зміни у встановленому чинним законодавством порядку.
Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території розміщення АЗК на земельній ділянці приватної власності загальною площею 0,99 га (кадастровий номер 1820880900:01:000:0409).
- Ймовірні наслідки
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Стратегічна екологічна оцінка ДПТ враховуватиме ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунтів, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини, у тому числі вторинні, кумулятивні, синергічні, коротко-, середньо- та довгострокові, постійні й тимчасові, позитивні та негативні, а також взаємодію цих факторів. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
- атмосферне повітря;
- клімат і мікроклімат;
- відходи;
- водні ресурси;
- геологічне середовище, ґрунти і земельні ресурси (у тому числі вилучення земельних ділянок);
- біорізноманіття, стан фауни і флори;
- соціальне та техногенне середовища.
Атмосферне повітря. Вплив на повітряне середовище під час підготовчих і будівельно-монтажних робіт тимчасовий. Основними джерелами впливу на атмосферне повітря при проведенні будівельно-монтажних робіт будуть пересування автотранспорту в межах будівельного майданчику, земляні роботи, операції по газовому різанню та зварюванню металевих конструкцій та ін. При експлуатації АЗК забруднення атмосфери відбувається за рахунок викидів забруднюючих речовин від технологічного обладнання. Основними джерелами викидів забруднюючих речовин, є викиди парів бензину, дизельного палива, пропану та бутану при проведенні зливо-наливних операцій, зберігання нафтопродуктів та СВГ в резервуарах, проведення регламентних робіт.
Клімат та мікроклімат. Негативних впливів не передбачається. Особливості кліматичних умов, які сприяють зростанню інтенсивності впливів діяльності на навколишнє середовище, відсутні.
Відходи. В період будівельних робіт утворюватимуться: будівельне сміття, вийнятий ґрунт, залишки використаних електродів, обрізки використаного кабелю, залишки лакофарбових виробів, використані пакувальні матеріали, тверді побутові відходи.
Кількість утворення промислових та побутових відходів, що утворюватимуться при провадженні діяльності, залежить від реальної інтенсивності завантаження обладнання, ступеня зносу обладнання та устаткування, та може відрізнятися у різні роки. При умові належного тимчасового зберігання відходів у відповідності з санітарними нормами та технікою безпеки, їх сортування та передачі спеціалізованим підприємствам, забезпечується безпечний рівень впливу на навколишнє середовище.
Водне середовище. До впливів планованої діяльності на водне середовище відноситься споживання води та утворення господарсько-побутових стічних вод від сантехнічних приборів, утворення поверхнево-зливових стічних вод. Планується влаштування двох окремих систем водопостачання на господарсько-питні та протипожежні потреби території автозаправного комплексу, від свердловин які розташовані в межах ділянки проектування. Об’єкт будуватиметься поза межами прибережних захисних смуг водних об'єктів. Скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти не передбачається.
Геологічне середовище та ґрунти. Негативний вплив відсутній. Додаткове землевідведення не вимагається.
Рослинний та тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду. Ділянка проектованого будівництва передбачається в межах території, на якій відсутні природні комплекси, об’єкти природно-заповідного фонду, ареали проживання рідкісних тварин, місця зростання рідкісних рослин тощо.
Будівництво і експлуатація об'єкту планованої діяльності при дотриманні вимог з охорони довкілля матиме мінімальний шкідливий вплив на рослинний та тваринний світ та їх біорізноманіття.
Соціальне та техногенне середовища. Експлуатація та будівництво об’єкту не буде спричиняти негативного впливу на стан здоров’я населення на прилеглій території. Умови життєдіяльності та стан здоров’я місцевого населення в період будівництва та експлуатації проектного об’єкту не погіршаться. Статистика захворюваності місцевого населення не зміниться.
Взаємодія із місцевим населенням матиме позитивний характер, так як будуть створені додаткові робочі місця. Крім того, населені пункти отримають додаткове фінансування для вирішення проблем та реалізації важливих для громад проектів.
В період будівельно-монтажних робіт джерелами шуму будуть будівельна техніка та автотранспорт, задіяні при будівництві. Під час експлуатації об’єкту планованої діяльності основним джерелом шуму буде технологічне обладнання АЗК, а також автомобільний транспорт. При здійсненні заходів для забезпечення акустичного комфорту та зниження вібрацій на території підприємства і у житловій забудові будь-який техногенний вплив відсутній.
б) для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на території з природоохоронним статусом. Територій, які мають статус природно-заповідних об’єктів, безпосередньо на ділянці та поряд з нею, немає. Смарагдова мережа на ділянці та поряд з нею відсутня.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Транскордонні наслідки відсутні.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Необхідності у розгляданні альтернатив планованої діяльності (у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено) немає. Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності в межах ділянки приватної власності з кадастровим номером 1820880900:01:000:0409.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Методологічною основою стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території земельної ділянки з кадастровим номером 1820880900:01:000:0409 для будівництва АЗК з пунктом для сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, за межами населеного пункту с. Великі Низгірці, на території Семенівської сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області» є системний підхід. З метою сприяння досягненню сталого розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження зазначеного ДПТ будуть використані такі методи: загальні: аналіз, синтез, формалізація, порівняння, логічний, ідеалізації, експертних оцінок тощо; графічні; нормативно-правового регулювання; економіко-математичні методи, моделювання; інформаційні; прогнозування; соціоекологічні методи. Всі припущення, які будуть зроблені в разі, коли бракує конкретних показників, носять консервативний характер (для врахування найгіршого з імовірних варіантів впливу).
Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за її наявності): інформацію, яка міститься в інших законодавчих актах і має відношення до проекту ДПТ; статистичну інформацію щодо району планованої діяльності; дані моніторингу існуючого стану довкілля (кліматичні, метеорологічні, гідрологічні спостереження, дані про фонове забруднення та ін.); дані топографічних та геологічних вишукувань; діючі методики розрахунку викидів забруднюючих речовин від планованих джерел викиду; комп’ютерні програмні комплекси для розрахунку розсіювання забруднюючих речовин в приземному шарі атмосферного повітря; іншу доступну інформацію.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.
Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
д) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об'єкти тваринного світу під час провадження планованої діяльності, у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України «Про тваринний світ».
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення при здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 п. 2, 3 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини другої цієї статті.
У складі містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки з кадастровим номером 1820880900:01:000:0409 для будівництва АЗК з пунктом для сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, за межами населеного пункту с. Великі Низгірці, на території Семенівської сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області», буде розроблений розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини другої статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та бути прирівняним до звіту про стратегічну екологічну оцінку.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Постійна комісія з питань земельних відносин, будівництва та екології Семенівської сільської ради: 13372, Житомирська обл., Бердичівський р-н, с. Семенівка, вул. Героїв Майдану, буд. 4, код ЄДРПОУ: 04345463, тел.: (096) 383-71-23, електронна адреса: 04345463@mail.gov.ua.
Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником і не може становити менш як 10 днів з дня її оприлюднення.
Органи, зазначені у статті 8 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», щодо проектів документів державного планування місцевого та регіонального рівнів надають у письмовій формі свої зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки у строк, що не перевищує 10 днів з дня отримання такої заяви.
Зауваження та пропозиції подавати протягом 10 діб з моменту оприлюднення на сайті замовника.